Bediening Rolluiken op tijdstip

Beste,

Ik ben een complete leek wat betreft Velbus technologie. Ik heb toch een poging gedaan om mij er eens aan te wagen in mijn nieuwe installatie.

Ik had graag voor mijn rolluiken een automatische bediening geprogrammeerd waarbij deze elke dag omstreeks 22:00 naar beneden gaan en daags nadien omstreeks 10:00 terug omhoog.

Via de handleiding ben ik te weten gekomen dat je dit soort programmatie dient te doen d.m.v. virtuele drukknoppen.

rolluikmodule: VMB2BLE
drukknop: VMB2PBN

ik heb het volgende geprogrammeerd:

  • virtuele knop 6 geactiveerd via de configuratie van de drukknop module (reactietijd: direct)
  • op deze virtuele knop 6 een actie 112 aangemaakt die de rolluikmodule stuurt (onmiddelijk omlaag wanneer oorzaak opent)
  • op de drukknop module een programma geactiveerd waarbij virtuele knop 6 kort ingedrukt wordt om 22u00 - actief bij programma 1
  • programma 1 is actief op de module

Dit alles zonder enig succes , bij wijze van test heb ik de actie verwijderd en vervangen door een stap waarbij het licht in de keuken aangaat op het gekozen tijdstip , deze blijkt wel te werken.

Kan iemand mij helpen / uitleg geven over wat ik verkeerd doe op deze manier?

Alvast bedankt.

mvg,

Jan

Beste

Vermoedelijk zal je de rolluikacties 0109. Onmiddellijk omhoog en 0113. Onmiddellijk omlaag moeten gebruiken.

Bij acties 0112 . Onmiddellijk omlaag wanneer oorzaak opent (en 0108 . Onmiddellijk omhoog wanneer oorzaak opent) verwacht het bus-systeem een opening van een oorzaak, en afhankelijk van de gekozen actie bij de programmastappen zal dit niet voorkomen.

Met vriendelijke groeten

Oke, dat ga ik vanavond eens proberen.

De rolluiken zijn ook te bedienen , elk afzonderlijk , met een drukknop. DIezelfde drukknop stuurt de rolluik aan met actie 114 (omhoog/omlaag)
Bij gebruik van de drukknop gebeurt er het volgende:

1ste keer drukken: rolluik zakt tot beneden
2de keer drukken: rolluik stopt