Probleem bij externe verbinding (remote)

Wanneer ik verbinding probeer te maken via velbuslink met mijn velbus installatie over een remote verbinding (dus buitenshuis) krijg ik de volgende melding.
velbus

Maak ik verbinding via mijn lokaal netwerk dan werkt dit perfect.

De meest voor de hand liggende reden zou zijn dat je een verkeerd IP-adres gebruikt. Kopieer en plak eens het adres dat je hiervoor gebruikt in je browser, dan kan je zien of het juist is. (Of omgekeerd, kopieer het van je browser naar het VelbusLink dialoogvenster om verbinding te maken).

Het adres is juist daar ben ik zeker van :smiley:

Beste

Probeer je de connectie te maken via TCP, of via Homecenter?

Welke versie van VelbusLink gebruik je? Mogelijks zit er een fout in de recentste versie (9.84.0.x).
In dat geval kan je eens proberen met een oudere versie, deze is hier te vinden: https://www.velbus.eu/downloads/velbus/velbuslink/velbuslink-9.82.0.5.exe

Met vriendelijke groeten

De verbinding word gemaakt via TCP ik maak geen gebruik van een homecenter.
Ik heb beide versies geprobeerd krijg bij beide de zelfde foutmelding.

In mijn lokaal netwerk kan ik er perfect in, van zodra ik extern probeer buiten mijn netwerk.
Hiervoor maak ik gebruik van No-IP, alles komt perfect buiten zelfs de poort wordt goed geforward.
Alles gedubbelcheckt, maar ik blijf deze foutmelding krijgen. Zet ik me op mijn netwerk, en gebruik ik het lokaal ip adres werkt het dus direct.

Als ik test via telnet kan ik zien dat er wel een verbinding is.

Beste

We bekijken het verder, maar hebben tot op heden nog geen andere meldingen gekregen dat dit extern niet zou werken.
Telnet je naar dezelfde poort en wordt je DNS correct geresolved?

Probeer mogelijks eens met het IP die geresolved wordt ipv. een hostname, daar kan de fout aan liggen.

Met vriendelijke groeten

Beste

Het probleem bevindt zich inderdaad tijdens de DNS resolve in VelbusLink zelf.

Wij doen het nodige om dit op te lossen.

Met vriendelijke groeten

1 Like

Beste

De wijziging die het mogelijk maakt om met een hostname te verbinden is nu doorgevoerd, en is te vinden in de laatste versie 9.84.0.3: https://www.velbus.eu/downloads/velbus/velbuslink/velbuslink-latest.exe

Met vriendelijke groeten

1 Like

Bedankt voor de snelle oplossing!
Dit heeft het probleem succesvol verholpen!