Thermostaten

Vroeger waren er dedicated thermostaten in de vorm van de VMB1TS. Ik vermoed dat zij uit het productgamma verdwenen zijn omdat ik ze niet terugvind. Is er in de toekomst een vervanger gepland? Om nu op elke slaapkamer een VMBGPOD of een VMBELO te plaatsen is redelijk overkill.

Er is niet direct een vervanger voorzien, hier is ook zeer weinig vraag naar. De overgrote meerderheid van de klanten blijkt zeer tevreden te zijn met een glazen module die tegelijk dienst doet als temperatuursensor en bediening…

1 Like

Ik snap dat dit OK is voor de hoofdruimtes (zithoek, …), maar voor een (kinder)slaapkamers met zonesturing waar amper 1 a 2 lichtpunten zijn vind ik het een beetje gek om een module te plaatsen die >4x zo duur is.
Zijn de oude thermostaten nog verkrijgbaar of op stock (zowel wit als zwart)?

@jeroends

I’ve got a church client that only has 1 button glass panel in each zone, purely for heating control.

The single button is configured as a 90 minute boost.

Een glazen module is geen >4x duurder dan een VMB1TS hoor.Voor €80 incl. BTW heb je een VMBGP1, die zowel temperatuur als bediening doet (met kort en lang drukken). Een VMB1TS kost €48 incl. BTW, en daarmee kan je vanzelfsprekend geen bediening doen, enkel temperatuur. Dat is slechts x1,6 (of + €32). Daarbij komt nog dat de VMB1TS enkel in Bticino LivingLight afdekplaatjes past, die weinig gebruikt worden.
Wij hebben nog VMB1TS op stock (enkel zwart), en deze staan ook nog op onze website. Als je deze wil kan je ze dus nog altijd (laten) bestellen.

Ok, dat is een ander verhaal, ik ging er van uit dat enkel de modules met display een temp sensor hadden. Als ik het dan een beetje begrijp hebben alle glazen modules een temp sensor (enkel bruikbaar wanneer de leds links en rechts uit zijn) en heeft de module met display een instelbare controller (welke ik niet direct nodig heb gezien het gebruikt van openhab :slight_smile: )
PS: ik ben redeljik fan van Bticino LivingLight (vb Light in combinatie met aquamarine, heel mooi samen met jullie glazen modules) en gebruik deze vrij veel, het is omdat ik voor m’n eigen installatie net iets uitgebreider zit :wink:

:smile:

Ja, hebben alle glazen modules een temp sensor

1 Like

Inderdaad, alle glazen modules hebben een temperatuursensor.
Bij de VMBGP-reeks zijn die altijd bruikbaar (kleine ledjes vooraan).
Bij de VMBEL (Edge Lit, met leds langs de 4 zijden) reeks enkel bruikbaar wanneer de leds uit zijn (vooral de onderste waar de temperatuursensor zit), of op zijn minst niet te fel staan. Wij garanderen enkel correcte werking met de leds uit, maar in principe kan het wel werken zolang ze niet al te veel opwarmen (dus onderste uit, en 3 andere max. op lage intensiteit).