VMB4DC adres

Beste,

Ik heb een nieuwe VMB4DC in mijn systeem geplaatst en na het scannen krijgt mijn module FF toegewezen.
Ik verander het adres naar een niet gebruikt nummer en klik op wijzigen, maar verder gebeurt er niets. Geen foutmelding, geen adresverandering,…

Wat doe ik hier fout?

Mvg.
Pieter

Welke versie van Velbuslink ajb?
Hoeveel terminators heb je in totaal in je installatie?

Ik heb de laatste versie van de site gehaald vooraleer ik de programmatie begon.
Ik heb ook nog een nieuwe VMB4RYLD geplaatst en die werkt perfect.

Ik heb 2 terminators zitten.

Beste,
ik heb de laatste velbuslink geinstalleerd. 10.1.8, we hebben een uitbreiding gedaan van ons domotica systeem maar de VMB4DC die een update moet hebben werkt nu niet meer. Er is tijdens de update iets fout gegaan. Nu blijft deze continue proberen maar geraakt aan 25% +/-.

Beste

Aangezien dat je de installatie hebt aangepast, heb je rekening gehouden met terminators? Werkt de bus nog correct? Krijgt de VMB4DC nog een correcte voedingsspanning (tussen 12 en 18V)?

Als de module wordt geüpdate tot 25% maar dan stopt, lijkt me dit vreemd. Kan je de log doorsturen naar mij (desnoods in een privébericht).

De log kan je opslaan onder het tabblad ‘Logging’ en dan ‘Opslaan’, je zal wel de firmware update moeten onderbreken (dat kan je nu doen via ‘Gedaan’ te klikken onderaan het scherm.

P.S. voor andere vragen, gelieve een nieuw topic aan te maken :wink:

Met vriendelijke groeten