Voorziening Doorbirds

Beste,

Ik ben alle leidingen aan het leggen voor mijn elektriciteit, met Velbus. Wat betreft de videofooien aan mijn deuren, zou ik graag alles voorzien voor een Doorbird, maar ook opties open houden om eventueel later een andere deurpost te kunnen gebruiken.

Vandaar mijn vraag:

Ik heb begrepen dat ik een EIB- en een UTP-kabel moet voorzien. De Doorbird heeft een aantal ‘draden’ en de EIB/UTP draadjes moet ik daaraan koppelen. Is het ok als ik een EIB en een UTP kabel voorzie van kast tot aan de deurpost (ik zou voorlopig een gat boren naar buiten, en de 2 kabels aan de binnenmuur hangen). Misschien is het verstandig om deze EIB-kabel direct naar de kast te brengen, werk ik met Doorbirds, dan krijgen we hem wel op de ‘bus’ (met VMBTB), werk ik later met een ander merk, dat ligt de EIB er tot aan de kast.

Bedankt voor jullie reactie. Misschien een vreemde vraag, maar ik probeer alles zelf te voorzien.

Met vriendelijke groeten,

Jan

Beste

In principe zouden een EIB en UTP-kabel moeten volstaan, indien je later overschakelt naar bvb een 2-wire of iets enkel op IP heb je de nodige aansluitingen.

Met vriendelijke groeten