Zomeruur versie zoveel

Ik heb een programma op de installatie waar een actie wordt uitgevoerd gebaseerd op zonsondergang.
Al 2 jaar op rij moet ik telkens bij de overgang van zomer naar winteruur en omgekeerd de klok op de installatie opnieuw instellen.
Al 2 jaar op rij moet ik een nieuwe update installeren die dit probleem zou oplossen. (heb nu versie 1822). Echter, vorige zondag (dus terug winteruur) begon het weer een uur te vroeg. De klok past zich helemaal niet aan.
Wanneer kan dit eindelijk eens opgelost worden? Dit lijkt mij nu toch geen moeilijk of ingewikkeld programma item.

Herman

Dag Herman,

Heb je al eens “Sync klok” gedaan in VelbusLink? Dit stuurt een commando mee dat de zonsopgang/ondergangswerking correct zet op de modules.
Als je de horloge instelt via een ingangsmodule, wordt dit commando niet meegestuurd.

Als ik goed ben gebeurd de overgang zomeruur/winteruur toch niet automatisch tenzij via home center?
Als de zonsopgang/ondergang is geprogrammeerd op de ingangsmodule waar je manueel het uur verzet, heb ik dit nog niet voor gehad.

Het zijn inderdaad 2 zaken tegelijk. Enerzijds zou VelbusLink eens een Sync klok moeten doen, zodat de betreffende vlagjes juist gezet worden (mocht dit nog niet gebeurd zijn).
Anderzijds wordt zomer/wintertijd inderdaad automatisch juist gezet door Home Center. Is er geen Home Center, dan moet dit manueel gebeuren (zie ook Velbus FAQ “Wat gebeurt er met zomer- en wintertijd in Velbus?”).

1 Like