Velserver

Het uitlezen werkt ondertussen echter het aansturen nog niet zoek nog wat verder tussen alle informatie voor een oplossing.

De apache2 draait de CGI werkt eindelijk.
De bus wordt gescand de items file wordt aangemaakt.

Mijn openhab sitemap is gemaakt maar ik kan nog geen manipulaties uitvoeren.

Als ik zelf een commando geef aan de velserver via de browser reageert velbus meteen. Echter vanuit openhab werkt het niet.

De http binding moet ook geïnstalleerd worden in Openhab nu werkt alles perfect!

Goed om te horen!
Laat maar iets weten als er nog vragen zijn.

Stef

Beste Stef,

de software draait nu al een tijdje naast mijn andere openhab op een raspberry.
Echter vraag ik mij af hoe de uitlezingen van de analoge input module werkt?

Ik krijg hier geen uitlezing op mijn openhab.

Mathieu

Ik heb zelf zo geen module.
Ik moet nog eens nakijken of ik iets voorzien heb in de code, maar dan nog, ik kan het zelf dus niet testen.

Als je me remote toegang geeft met teamviewer of zo dan kan ik wel eens meekijken.

Stef

ik ben aan het spelen met velserver en alles blijkt te werken tot ik de webserver probeer te starten
bij een nieuwe request krijg ik altijd het volgende

bin/webserver.pl
Web Server started, server address: 0.0.0.0, server port: 81
Use of uninitialized value in subroutine entry at /usr/share/perl/5.28/IO/Socket/IP.pm line 541, line 66.
Thread 1 terminated abnormally: Bad arg length for Socket::sockaddr_family, length is 0, should be at least 2 at /usr/share/perl/5.28/IO/Socket/IP.pm line 541, line 66.
Use of uninitialized value in subroutine entry at /usr/share/perl/5.28/IO/Socket/IP.pm line 541, line 66.

Die fout zegt me zo direct niet echt iets.

Kan je nakijken of de /etc/hosts klopt en er een lijn met het juiste ip voor de hostnaam van je server in staat?
Er was wat eerder nog iemand met zo’n melding maar die heeft voor zover ik kan nalezen geen oplossing gepost in deze thread.

Stef

ja die staat juist (/etc/hosts)

@cereal is het al opgelost ondertussen?
Ik heb een sd kaart voor Raspberry Pi 3 Model B Rev 1.2 werkende met velserv en openhab om te klonen anders

Ik snap niet waar die fout vandaan kan komen.

Ik heb een paar weken geleden mijn scripts op een nieuwe Ubuntu opgezet en dat ging zonder problemen!

Als je me remote toegang kan geven (via een teamviewer of zo) dan kan ik meekijken.

Stef

cereal, stef,

Ik had hetzelfde probleem met webserver.pl. Ik ben uiteindelijk overgestapt naar de apache versie en dat werkte wel van de eerste keer. Ik draai wel alles op een ubuntu server, geen raspberry.

Als iemand het ziet zitten om me remote toegang te geven met teamviewer tot zijn installatie, dan wil ik wel eens een poging doen om te kijken waar het mis gaat.

Stef