de software draait nu al een tijdje naast mijn andere openhab op een raspberry.
Echter vraag ik mij af hoe de uitlezingen van de analoge input module werkt?
ik ben aan het spelen met velserver en alles blijkt te werken tot ik de webserver probeer te starten
bij een nieuwe request krijg ik altijd het volgende
bin/webserver.pl
Web Server started, server address: 0.0.0.0, server port: 81
Use of uninitialized value in subroutine entry at /usr/share/perl/5.28/IO/Socket/IP.pm line 541, line 66.
Thread 1 terminated abnormally: Bad arg length for Socket::sockaddr_family, length is 0, should be at least 2 at /usr/share/perl/5.28/IO/Socket/IP.pm line 541, line 66.
Use of uninitialized value in subroutine entry at /usr/share/perl/5.28/IO/Socket/IP.pm line 541, line 66.
Kan je nakijken of de /etc/hosts klopt en er een lijn met het juiste ip voor de hostnaam van je server in staat?
Er was wat eerder nog iemand met zo’n melding maar die heeft voor zover ik kan nalezen geen oplossing gepost in deze thread.
Ik had hetzelfde probleem met webserver.pl. Ik ben uiteindelijk overgestapt naar de apache versie en dat werkte wel van de eerste keer. Ik draai wel alles op een ubuntu server, geen raspberry.
Als iemand het ziet zitten om me remote toegang te geven met teamviewer tot zijn installatie, dan wil ik wel eens een poging doen om te kijken waar het mis gaat.