Homeserver Verbinding

Nu hebben we reeds een tijdje de VMBHIS.
In het begin lukte langs geen enkele kant de bediening vanop afstand.
Na wat gemaild is dit toch gelukt. Helaas liet Stijnen ons daar in de kou staan!
De server blijft op dit moment nog steeds weg vallen voor bediening. Soms dagen goed, soms elke dag problemen. Wat helpt is de stroom er even afhalen en rebooten. Zal ook wel de bedoeling niet zijn denk ik.
De server is de grootste miskoop die we hebben gedaan.

Beste

Spijtig genoeg kunnen wij voor de VMBHIS enkel first-line support bieden en hebben zelf geen inkijk in de werking van het apparaat.

Hoe maak je verbinding met home center? Is dit lokaal of via de cloud of via port forwarding?

Met vriendelijke groeten

we hebben al van alles geprobeerd.
Nu is het via port forwarding.
Het blijft het probleem dat de server soms wel en soms niet bereikbaar is.

zelfde problemen gehad. Werkte soms weken goed en dan opeens een crash.
als je een reset uitvoert de twee kabels moeten erin blijven steken? Naar het netwerk en naar Velbus.
Dus enkel de 220V wegnemen.
Verder opletten met de accounts, geen twee master op het zelfde toestel en ook niet dezelfde master op twee GSM zetten. Gewone gebruikers creëren en slechts één master, de persoon die de programmatie doet.
door dit correct uit te voeren werkt mijn homecenter reeds maanden goed!
succes

het gebruik van port forwarding is voor nadien als de homecenter niet meer uitvalt!
heb je telenet of proximus,… je IP adres is relatief en verandert bij een netwerkonderbreking (buiten hé). Bij telenet kan dat een jaar duren voor er een aanpassing is.

zijn er vorderingen?
Heb je de accounts nagezien?

Sorry voor de late reacties.
Zoals ook aangehaald in een ander topic.
Niet zo tevreden over de server. Werkt som wel, som niet. Soms valt deze gewoon uit.

Hey,

Ik heb er ook eenstje staan maar nooit echt problemen mee gehad. Hoe maak je verbinding met de app? Voor op afstand te bedienen kan je best via een dyndns werken en dan in de router poort 8445 forwarden naar het ip adres van de homecenter, ook best de homecenter een vast ip adres geven. De modems van telenet of proximus worden soms geupdated en reboot waardoor de homecenter op dhcp een ander adres kan krijgen en de portforwarding niet meer juist is.
Ondersteuning bij stijnen is niet om naar huis te schrijven, heb zelf nu via een tinkerboard en openhab één draaien hier en is veel interessanter. Je kan veel meer met elkaar koppelen, maar vergt meer programmeerwerk.

Grts
David

1 Like

Sorry voor de late reactie.
Toestel was dus effectief defect. Het klopt inderdaad dat het niet evident is om gehoor te krijgen bij de invoerder. Na lang discuteren hebben ze deze dan toch vervangen. En terecht.