Teller zonnepanelen sturen regelaar

Ik heb een zonnepaneel kWh meter, graag zou ik de waarde van de huidige KW meten en deze omvormen naar een 0(1)-10V omzetten.
De bedoeling is wanneer er overmaat is aan elektriciteit die ik op het net zet en hier niets aan heeft.
Ik beschik over een boiler van 300L met een heater van 5KW 3x400V,
Wat wil ik hebben
Gegeven:
100pulsen/kWh 1KW 100 pulsen 5kW 500 pulsen omzetten met module VMB4DC
Volgens tabel=
1kw = output 2V
2kw = output 4V
3kw = output 6V
4kw = output 8V
5kw = output 10V
En alles hier tussen i.f.v. van het aantal pulsen dat binnen komt
De o(1)-10V wordt gebruikt voor het aansturen van regelaar voor de heater.
Mijn vraag is dit mogelijk en hoe pak ik dit aan met Velbus.

Beste

Wij bekijken dit intern en zullen je zsm. een antwoord geven.

Met vriendelijke groeten

Beste

Onze excuses voor het wachten.

In bijlage vindt u een voorbeeld waar u inspiriatie kan uit halen.

Enkele woorden uitleg:

Er wordt gebruikt gemaakt van een VMB7IN waarbij 4 ingangen worden gebruikt als pulsingang (max 4 op de module).
Deze ingangen zijn ook geconfigureerd met een alarm functie, hierdoor zal een alarm gegeven worden indien de ingangen een actief vermogen hebben van 1/2/3/4 kW.

Deze alarmen sturen een VMB4DC aan die hun beurt een 0-10V signaal op hun uitgang zetten door middel van de actie ‘Dimsfeer oproepen’, echter indien het alarm zou uitschakelen blijft de VMB4DC actief, dus werd op elk VMB4DC kanaal ook een ‘Geforceerd uit zolang oorzaak open’ actie toegevoegd, en werd de ‘Dimsfeer oproepen’ actie verplaatst naar een virtueel relais zodat deze een kleine vertraging heeft.

Als laaste, indien er meer dan één alarm actief is (bij opbrengst > 2 kW), zouden respectievelijke VMB4DC kanalen tegelijk actief zijn. Dit is een gevaarlijke situatie en om dit op te vangen werden enkele ‘Geforceerd uit zolang oorzaak gesloten is’ acties toegevoegd om te zorgen dat enkel maar het hoogst actieve alarm een VMB4DC kan aansturen. Idealiter zorgt u hierbij nog een extra mechanische veiligheid.

Zonnepanelen0-10V.vlp (14.7 KB)

Met vriendelijke groeten

Bedankt voor de moeite, zal dit uitproberen.

Mvg

Marina