VMBDMI compatible GU10 led merken

Ik wens op de VMBDMI dimmers een reeks GU10 lampen te hangen. Welke merk/type gaan volledig uit bij 0%, zoemen en flikkeren niet? Voorlopig vind ik enkel EtiamPro (ETL540GU10D) terug hier op forum als goed werkend; maar zijn er mss andere (en goedkopere) alternatieven? Ik denk aan Ikea Ledare, Philips Classic LEDspot, Osram Parathom,…
Ohja en wat is het minimum aan ledlampen dat je moet hebben vooraleer de dimmer ‘aanslaat’?

Blijf van die goedkope LEDlamp merken weg, niets dan miserie. Op VMBDMI-R werkt de Etiampro perfect, en als je andere LED lamp merken wil proberen (bvb AR111 lampen), dan kunt ge best de VMB4DC nemen met Niko LED dimmer (of Eltako) (er is maar één type dat goed werkt, model 2018 als je CAB ontstoring moet hebben) en dan met Philips, Osram of onze eigen ontwikkeling Q lampen. Let op, voor alle merken zijn niet al hun LED lampen geschikt voor deze dimmers. Het is steeds kwestie om de juiste combinatie te installeren. De ene is dan ook nog eens gevoeliger voor CAB signalen dan de andere.
Enkele Euro’s uitsparen en daarna niet werken kost veel meer dan onmiddellijk de juiste combinatie te nemen.

1 Like

Heb ondertussen 20 leds geïnstalleerd van Philips Master LEDspot ExpertColor (36° 2700k). De dimmer werkt zelfs met maar 1 spot erop aangesloten, geen gloed bij uit, geen gezoem noch geflikker.