2x Home Assistant

Ik las dat je de Velbus Signum kan upgraden naar Home Assistant. Dit zou ik graag willen omdat je dan MFA kan instellen op de remote access.

Echter heb ik intern al een vrij uitgebreide Home Assistant draaien waar ik ook deels Velbus mee aan stuur.

Heeft iemand ervaring met het gebruik van 2x home assistant systemen naast elkaar?

wegens mijn upgrade naar een raspberry pi 5 heb ik een 2e instance draaiend… je zou in principe 2x een HA kunnen hebben, maar je moet opletten met de scripts en automations… zolang 1 van de instances geen scripts actief heeft (en dus niet automatisch berichten op de velbus bus kan zetten) … en je bijv ook de time sync disabled… zou er geen probleem moeten zijn…

ik heb zelf nu 2x HA en 1x openhab op de zelfde install zitten…

je moet wel een velbus server gebruiken voor de interface naar de installatie… want je kunt uiteraard geen USB splitting oid doen

1 Like

Misschien een stomme vraag, maar ik zou HA willen draaien op een mini pc en daarmee Velbus sturen.
Zonder de Signum module dus.

Kan dat met de VMBUSB-20?
Of hoe maak jij je connectie?

Mvg

Ik heb ern signum en maak verbinding via IP. Geen ervaring met USB, maar zal vermoedelijk wel lukken.