5 defecte VMBDMI dimmers

In korte tijd (lees: 1 maand) zijn er 5 van de 7 gebruikte dimmers defect geraakt.
Alle dimmers geven de foutmelding “Thermal Protect”, opschrift VMBDMI '3.

De dimmers hebben 2,5 jaar perfect gefunctioneerd tot vorige maand de eerste het begaf.

Ik heb die dimmers afzonderlijk gekocht, ongeveer 3 jaar eerder, geen factuur meer in mijn bezit.

Is dit een productiefout?
Is er een foutieve instelling? (wat me zou verbazen gezien ze 2,5 jaar gefunctioneerd hebben)

Iemand een idee aan wat dit zou kunnen liggen of wat een oplossing zou zijn gezien de grote kost bij de vervanging van de 5 dimmers.

Alvast bedankt

Zou je deze naar Velbus kunnen laten opsturen voor nazicht ajb? (Via dezelfde weg als wanneer je ze aangekocht hebt, dus via je verkooppunt).
Dan kunnen wij dit nakijken en op basis daarvan een beslissing nemen.

(Voeg er ook een korte omschrijving van het defect, en eventueel een verwijzing naar dit forum topic aan toe ajb.)

Ik heb deze helaas 2dehands aangekocht.
De dimmers waren niet compatibel met de LED-verlichting van de vorige gebruiker, zodoende heb ik deze overgekocht. Ze zijn door de vorige eigenaar niet gebruikt geweest maar ik heb er zodoende wel geen factuur van, eveneens geen gegevens van het verkooppunt.

Indien de dimmers hierdoor niet mogen/kunnen opgestuurd worden zou dit jammer zijn, maar geen ramp.

Ik wens voornamelijk te voorkomen dat ik binnen enkele jaren hetzelfde voorheb.

Mvg

Je mag ze dan rechtstreeks opsturen naar Velleman - Velbus Repair, Legen Heirweg 33, 9890 Gavere. Dan wel zeker een omschrijving en verwijzing naar deze forum post bijzetten ajb. We onderzoeken dit en op basis daarvan nemen we dan een beslissing. (Wegens coronacrisis kan het wel iets langer duren dan normaal…)

1 Like

Ok. Bedankt voor de tussenkomst. Ik zal ze zo spoedig mogelijk verzenden.