Aanpassing software relais modules voor meerdere virtuele relais

Vraagje

Werken met virtueel relais geeft je systeem meer mogelijkheden en een beter en overzichtelijk werking van systemen v.b. dimmen uitstel van doven lamp en centrale verwarming toepassingen.

We hebben maar 1 virtueel relais v.b. VMB4LYLD, VMB4LYNO deze hebben 4 relais waarom i.p.v. 1 virtueel relais, een virtueel relais per output bv 4 virtuele relais, wanneer men met dezelfde virtueel relais kan men coalescing (overlapping van de werking bekomen en dit is niet meer overzichtelijk en soms on de meeste gevallen niet wenselijk, dit kan toch geen probleem zijn om 4 virtuele relais te voorzien het is software en kan aangepast worden zonder enige extra kost.
Logische functie zijn meer overzichtelijk met virtuele relais i.p.v. rechtstreekse output

PS: waar kan ik de veranderingen bekijken van updating (build) wat deze inhouden.

De meeste mensen blijken ruimschoots toe te komen met de bestaande virtuele relais. Kom je er toch tekort, dan kan je VMB1RYNOS toevoegen aan je installatie, dan krijg je voor een zeer beperkte prijs 1 mini-relais (ev. ook te gebruiken als virtueel) en 4 virtuele relais per module.

We hebben voorlopig geen publieke changelog van de firmwares (is meestal ook nogal technisch van aard).

Wat bedoel je met publieke changelog, momenteel is er 1 virtueel relais aanwezig dit kan toch niet zo moeilijk zijn er 3 bij te programmeren,
Ik vind dit beter dat het bij elkaar zit dus in de zelfde module

Kan ik de bron code bekomen van deze relais modules dan kan ik dit zelf aanpassen!

PS: aan wie moet ik mij richten voor dit mogelijk te maken
U vindt (is meestal ook nogal technisch van aard).
De VMB1RYNOS heb ik zitten maar vind dit geen goeie oplossing met de toepassingen die ik wil verwezenlijken.

Voorwat betreft mijn vraag waar kan ik de veranderingen bekijken van updating (build) wat deze inhouden.

Wat ik zei ivm publieke changelog betrof de veranderingen van build (firmware), dus het antwoord op je laatste vraag:

is:

Vervolgens,

Om begrijpelijke rdenen is het antwoord hierop “neen”. Het protocol is open en vrij downloadbaar, maar niet de productie HEX files.

Je suggestie (waarvoor dank) is genoteerd en doorgegeven.

Als je graag zelf programmeert en de installatie totaal custom naar je hand wil zetten, kan je misschien eens rondneuzen in de “For developers” sectie van dit forum?