Hoe sluit ik een temp.sensor aan op de module ?
Op de "analog input " heb ik 5 klemmen / com, 1,2,3 en 4 .
Ik kan mijn sensor aansluiten tussen “com” en “1” vermoed ik ?
Ik heb ook nog een sensor die werkt op 24v- 4 tot 20mA .
Aangezien deze sensor in serie moet staan heb ik 2 klemmen nodig .
Is de “com” verbonden met de min klem van de 24V ? dan zou het kunnen werken
De “+” van de sensor op de +24V/output en de “-” van de sensor op analog input “2” in de veronderstelling dat de “com” dan de -24V is ?
Of moet of mag ik de -24V verbinden met de “com” klem ?
Zie ik dit juist , is er ergens een aansluitschema te vinden voor de verschilende sensoren ?
laatse vraag : waarvoor dienen de 4 “reserved” klemmen ?
Dag Johan,
Een aansluitschema wordt in de toekomst voorzien, maar voorlopig staat dit beschreven in de FAQ (te bereiken via productpagina VMB4AN, tab FAQ, of via Support > FAQ > Producten):
“Q. Hoe sluit ik sensoren aan op de VMB4AN?
A. Op de VMB4AN “analog in” ingangen kunnen 4 sensoren aangesloten worden. Voor weerstands-, 0-10V en frequentiesensoren wordt 1 geleider aan de COM ingang aangesloten en de andere aan de 1, 2, 3 of 4 ingang. Voor 0-20mA sensoren wordt de + van de sensor aan de + (voeding) van de VMB4AN aangesloten, en de - van de sensor aan de 1, 2, 3 of 4 ingang. Van elke sensor kan het type (weerstand, 0-10V, 0-20mA, frequentie) afzonderlijk ingesteld worden in Velbuslink.
Als de sensor een 24V DC voeding nodig heeft, kan deze ook door de VMB4AN geleverd worden, door gebruik te maken van de linkse 4 aansluitingen.
Bij sensoren met 3 aansluitdraden moeten 2 van de 3 geleiders (normaal gezien deze met dezelfde kleur) samen aangesloten worden.”
De 4 “reserved” klemmen zijn 0-10V uitgangen waarvoor op dit moment geen firmware voorzien is, dus deze kunnen niet in VelbusLink geconfigureerd worden. Deze kunnen wel aangestuurd worden via een server. Ze zijn momenteel vooral nuttig voor integratoren en 3rd party toepassingen.