Beste,
ik heb verschillende zonnescreens die zich bevinden aan verschillende windrichtingen. Aangezien de zon opkomt in het oosten zou ik mijn sreens in het westen willen beletten te reageren op mijn zonnesensor en pas later op de dag op acties te laten reageren. Hetzelfde voor de sreen in het oosten die later op de dag in zijn bovenpositie mag blijven staan.
PS ik werk al met verschillende modussen nl. modus 1 “auto” modus 2: “manueel”.
Hoe kan ik dit programmeren? Kan ik eventueel “modus 3” aansturen via een klok en zo de screens vergrendelen?
Groeten
Een mogelijke strategie is als volgt: ipv je zonnesensor je screens rechtstreeks aan te laten sturen, laat je de zonnesensor een virtueel relais schakelen (bv. herstartbare timer 1s, moment (volgen), …). Dit virtueel relais laat je dan je zonnescreens sturen (bv. onmiddellijk omhoog, …).
Door het virtueel relais te onderdrukken of geforceerd uit te zetten tijdens bepaalde periodes, kan je verhinderen dat de zonnesensor op die momenten de screens aanstuurt.
Je zou kunnen zeggen dat de virtuele relais dienen als doorgeefluik of tussenschakel om de actie uit te voeren. Door de tussenschakel te blokkeren, verhinder je dat de actie uitgevoerd wordt.
Hoe activeer je dan deze onderdrukking?
Virtuele knop met actie “onderdukken” (met virtueel relais als gevolg), dan programmastap op deze virtuele knop.
Idem met “onderdrukken opheffen”.