Bootloader start

Hey,

ik heb een vmb4ryno die sinds deze middag niet meer werk.
Als ik in velbuslink kijk dan is de module zichtbaar en ik kan die configureren maar verder gebeurd er niks. Dus die reageert precies niet op commandos van de bus.

Als ik in logging kijk, zie ik dat die module constant 'bootloader start’message uitstuurt.
Enig idee hoe ik dit oplos?

Ik veronderstel dat je al eens geprobeerd hebt met de spanning weg te nemen van de 4RYNO en weer op te zetten?

Heb je een firmware update gestart die ergens misgelopen is?

spanning wegnemen is al geprobeerd, factory reset ook.

Firmware upgrades zijn voor deze nog niet gestart.
is wel beginnen voorkomen toen de spanning hier in de straat volledig weggevallen is, sindsdien zien we dit

Wat gebeurt er als je een firmware upgrade uitvoert?
(Opgelet, gebruik de laatste Velbuslink! Vanaf versie 9.80 gebeuren firmware upgrades alleen in service mode via Ctrl-Shift-F10, vervolgens de getoonde code van achteren naar voren invoeren).

zal het vanavond eens proberen

iets later dan gepland, maar daarnet geprobeerd.

na 1U was er nog steeds niets veranderd in de interface, die lijkt precies te hangen. Maar velbuslink reageert wel nog.

Kan je eens precies beschrijven wat je gedaan hebt en wat er gebeurt, bij voorkeur met screenshots ajb?

screenshot

snag.gy/M6z2TS.jpg

In uitzonderlijke gevallen kan dit probleem inderdaad voorkomen bij de huidige Velbuslink (9.80), vanaf de volgende versie zal dit opgelost zijn.
Het zou kunnen werken indien je de firmware upgrade op exact het juiste moment start, nl. een 3-4 seconden na de laatste bootloader start.
Dus in de logging kijken wanneer er een “bootloader started” verschijnt, en dan 3 à 4 seconden later op “firmware upgrade” klikken.
Zoals gezegd wordt er aan gewerkt om dit te vermijden in de toekomst.

is er eventueel al een beta voor de nieuwe velbuslink die ik kan uittesten?

Neen, is nog niet in een stadium om vrij te geven.