Buitenverlichting via fotocellen

In onze installatie zijn 5 lichtkringen die geschakeld worden door 5relaisuitgangen op 4 verschillende vmb4ryld/no.De relaisuitgangen worden bedient door meerdere drukknoppen via een aan/uit commando.De fotocellen zijn op een vmb7in aangesloten en worden via een programma zon op/onder ver-/ontgrendelt.De 5relais uitgangen zijn via een niet herstartbare timer geprogrammeerd met de ingangsmodule.PROBLEEM is nu als er een buiten licht al brandt(en moet blijven branden) via een drukknop aan/uit dan schakelt de niet herstartbare timer van de fotocellen de verlichting toch uit na de ingestelde tijd.Kan ik dit programma gewijs oplossen?

Ik heb thuis aan diezelfde drukknoppen de actie meegegeven op de fotocellen uit te schakelen (geforceerd uit of onderdrukken)
Afhankelijk van je wensen kan je de “lamp aan” alle fotocellen laten “onderdrukken zolang oorzaak gesloten”
Of je laat de drukknop de fotocellen onderdrukken.

Fotocellen van velbus hebben deze functie geĂŻntegreerd in hun opties

1 Like

Beste,dit lijkt te werken.Ik heb de relais de drukknoppen laten vergrendelen zolang de betreffende uitgang gesloten is.Met dank voor de voorzet