Voor alle technische mensen op dit forum:
Ik ken er zelf niet veel van (dus mijn excuses op voorhand)
Ik zit met een velbus installatie waar ook mijn garagepoort mee aangestuurd wordt. Maar ik wil nu buiten een simpel codeklavier toevoegen aan mijn installatie die bij een correcte code een pulse geeft om de poort te openen. Ik heb zelf het klavier gevonden van velbus met de bijhorende RFID kaarten, maar dit vind ik een beetje overbodig voor mij. Gewoon juiste code kunnen typen en de poort gaat open.
Dag Vincent,
met het Velbus codeklavier VMBKP heb je de RFID kaarten niet nodig, je kan deze gewoon negeren of bijhouden voor later gebruik. Dus dit is eigenlijk perfect geschikt voor jouw gebruik.
En is er een klavier zonder deze functies? Hoe meer functies hoe duurder uiteraard, ook al heb ik dit niet nodig… Ik heb ondertussen klavieren gezien van Velleman? Kan dit werken?
Een codeklavier met uitgangscontacten kan je aansluiten op de VMB7IN ingangsmodule (in de elektriciteitskast), of op een VMB8PBU (bij het codeklavier zelf), of op een VMB1RYS (bij het codeklavier) waar je zowel de uitgang van het codeklavier kan op aansluiten, als direct ook een relais ter beschikking hebt om de poort aan te sturen.
Dag VincentVdM ik heb zelf het codeklavier van velbus bij mij geinstalleerd en ben er zeer content van. Wanneer men probeert het toestel op en te doen dan word mijn buskabel die naar het toestel loopt gesneden door een relais die gestuurd wordt door een uitgang van een relaismodule en deze wordt op zijn beurt gestuurd door het tampercontact (inbraakdetectie) van het codeklavier. Indien u wenst kan ik altijd een schematje voor u sturen naar uw emailadres zodat u weet hoe het geschakeld is.