Config van een sensor en VMB7IN

Beste,

ik heb een vraagje omtrent de VMB7IN en daarbij het gebruiken van sensoren namelijk esylux EM10025235.
ik wil de sensoren inlezen om zo mijn tuin verlichting/oprit verlichting en dergelijke te kunnen aansturen.
is er iemand die mij kan helpen? wat of waar zit ik verkeerd? ik dacht het te kunnen met de aan/uit programmatie maar dit lukt niet.

alvast bedankt!

De VMB7IN kanalen zullen ingedrukt zijn zolang het sensor contact gesloten is.
Je kan daarmee allerlei acties uitvoeren, het hangt er vanaf wat je juist wil bereiken.
Als je bv. van het VMB7IN kanaal een “104. Moment (volgen)” actie doet naar je verlichting, zal die aan zijn zolang het sensorcontact gesloten is.

1 Like

beste, alvast bedankt, er zat een fout in mijn schakeling zelf. dus het werkte wel al correct. nu wil ik er nacht/dag schakeling in betrekken. ik denk dat dit ontgrendelen en vergrendelen is van de sensor dan?

beste, ik heb dit bekeken en op mijn VMB7IN heb ik de dag nacht bij zon ondergang ontgrendelen en dan vergrendelen bij zon opgang.
maar als ik daaronder de programmatie steek Moment volgen dan doet hij dit toch eender wat ik in de module steek bij het programma. wat doe ik nog verkeerd?

Om te vergrendelen moet eerst eens de overgang dag/nacht gebeurd zijn, pas dan wordt de vergrendeling de eerste keer actief. Waarschijnlijk heeft het daar mee te maken?