Detector enkel overdag laten werken

Goedemiddag,

sinds dit weekend heb ik de nieuwe woning betrokken.
Ik heb een Velbus-installatie voorzien met redelijk wat detectoren om het ons zo comfortabel mogelijk te maken.
Een klein probleempje dringt zich op…

Ik heb in de dressing een detector voorzien (zonder deur) en probeer te bereiken dat als ik 's nachts deze passeer (bv. toiletbezoek) dat deze niet mag reageren.
Ik dacht dit te doen met een programmastap (bv. vergrendelen om 0:00 en ontgrendelen om 06:00. Ik ben hier een beetje mee aan het prutsen maar nu staat er een “slot-symbooltje” op deze detector waardoor deze om één of andere duistere reden niet meer werkt. Ik vermoed dat dit “slotje” er iets mee te maken heeft en ondanks terug naar “fabriekinstellingen” geraak ik er blijkbaar niet vanaf.
Iemand enig idee?

Bedankt voor de hulp!

Onderaan in Velbuslink staat er een knop “Legende”, door daarop te drukken zie je een lijst met de symbooltjes en hun betekenis.
Het slotje betekent: “kanaal vergrendeld”.
Om deze te ontgrendelen, terwijl je testen aan het doen bent, kan je best een drukknop programmeren met de actie “0605. Vergrendel/ontgrendel”. Deze drukknop kan je bedienen op de drukknopmodule of het glazen paneeltje, of je kan erop rechtsklikken in Velbuslink en “bedienen” kiezen.

Om een sensor tijdelijk uit te schakelen is vergrendelen inderdaad een goede optie.

1 Like