Dimmer overdag / s'nachts dimmer op vaste dimsfeer

Ik probeer om voor de kinderkamers (met VMB4DC dimmers) volgende situatie te bereiken.
Overdag (tussen 7u en 19u) had ik graag een “Aan/uit bij kort duwen, dimmen bij lang drukken” functie gehad.
s’nachts (tussen 19u en 7u) een “dimsfeer oproepen”. bij kort indrukken. eventueel een “uit” functie bij lang drukken.

Ik heb dit geprobeerd volgens de handleiding voor het dimmen bij FAQ “Dezelfde knop overdag een licht op 70% lichtsterkte aan/uit schakelen en 's nachts op 40%”

Werk redelijk, enkel het dimmen bij lang drukken overdag wil niet lukken. Bij het loslaten na het dimmen dooft het licht direct volledig uit.
Is er mogelijkheid om dit wel te programmeren?

Alvast bedankt,

Als variatie van bovenstaande gaat dit niet lukken, aangezien een relais geen “lang indrukken” kan genereren, en het virtueel relais dus geen “lang indrukken” van de knop kan doorgeven.
Dus met bovenstaande strategie kom je er waarschijnlijk niet.
Het zou kunnen lukken met de onderstaande oplossing (opgelet, ik heb dit niet getest, dus onder voorbehoud). Hiervoor is wel wat extra hardware nodig: een VMB1RYNO wisselrelais en en tweede dimmerkanaal.
Je gaat dan in principe twee VMB4DC dimmerkanalen tegelijk aansturen die beide parallel op de 0-10V dimmer zijn aangesloten, en telkens één van beide sturingen onderbreken (hardwarematig) via het wisselrelais. Dit moet absoluut een wisselrelais zijn zodat beide sturingen nooit tegelijk actief kunnen zijn, want dit zou schade veroorzaken aan dimmer en/of dimsturing.