Draadloos lichtschakelaar

Goedemiddag,

We hebben in de slaapkamers van onze kinderen geen lichtschakelaar aan het bed voorzien. Aangezien er een deur zitten het bedieningspaneel nu is niet zo eenvoudig om te verbinden.

Ik zie in de prijslijst een 2-knops RF afstandsbediening staan. Zou dit een oplossing zijn?

Een andere oplossing dacht ik aan het huidig bedieningspaneel te vervangen door een module met een ingebouwde bewegingssensor. Dan kan de kleine (nu nog maar 5) gewoon recht gaan zitten in zijn bed en schiet het licht aan. Nu dit laatste zal niet altijd aangenaam zijn denk ik. Bij een wilde droom het licht laten aanschieten is nu ook weer niet alles.

Zijn er nog oplossingen zonder de muur terug open te maken?

Alvast bedankt!

Luc

Kan je iets met een trekschakelaar verzinnen?

Wij hebben dat lange tijd in de keuken gehad omdat ik het niet zag zitten in de muren te slijpen. Er kwam toch een vals plafond en toen heb ik een trekschakelaar in het vals plafond ingebouwd met een touwtje naar beneden.

Met de RF module heb ik geen ervaring.
Ik heb wel een touch met LED die ik bedien met een harmony universele remote en dat werkt uitstekend.
Dat is dan via infrarood.

Stef

Hey

Als het niet specifiek een velbusknop moet zijn kan je ook een draadloze knop van niko nemen met een mini ontvanger waarvan je het contact op een inputmodule zet. Die schakelaars zien er gewoon uit en kan je tegen de muur plakken. Heb dit eens moeten doen op een glazen wand.
De zender en ontvanger van velbus zou ook gaan.

Grts
David

Bedankt ik denk dat ik hiermee geholpen ben. Zou dit dan deze knop zijn van Niko?
https://www.niko.eu/nl-be/producten/draadloze-bedieningen/slimme-enkelvoudige-schakelaar-met-rf-zender-en-ontvanger-10-a-productmodel-niko-e8b8b535-476c-572c-b9fb-4304ccab1693

Maar is wel weinig informatie. Zit er bv een batterij in deze knop? Een afbeelding van de rf zender vind ik ook niet terug. Dit om te kijken of dit past achter het velbus paneeltje.

Hey Luc,

Nee deze is gelijk een gewone inbouwschakelaar. Deze werkt ook met niko home control.
Wat je nodig hebt is de 410-0000, hier zit een knoopcelbatterij in en kan je tegen de muur plakken met tape die er bij zit. De afwerking kan je ook nog kiezen welke kleur dan. De inbouwontvanger is 05-332. Deze heeft 230V nodig en heeft een potentiaalvrij contact wat je op een inputmodule kan zetten en daar dan een functie in velbus aan kunt koppelen.
Je kan ook de ontvanger 05-352 nemen, dit is dan een 2-kanaals ontvanger voor op dinrail.

Grts
David