Dit blijkt een klein bugje te zijn in Velbuslink 9.80 waarbij de status 2x opgevraagd wordt, en dus ook 2x binnen komt. Heeft voor de rest geen negatieve effecten, en is gefixt in de volgende versie.
Met dank om het ons te laten weten
Als ik via andere (eigen software) de vraag maar één keer stuur, komt het soms ook 2 maal binnen.
Ik ben dan wel op de bus verbonden via RS232 (mijn programma en Velbus) en ik kijk via een 2e connectie Velbus/usb wat er gebeurt op de bus.
Hoeveel module (velbus/usb - velbus/Rs232) mogen er gelijk tijdig op de bus aangesloten worden.
met 2 verbindingen heb ik nu geen problemen.
PS: Zijn de module met grotere display (idem als de 4 drukknoppen met display) van ander merk(BTicino) aansluitbaar op velbus ?
Heb je eventueel geen twee modules met hetzelfde adres?
Scan eens in Velbuslink en kijk de adressen eens na (normaal gezien zou er bij dubbele adressen ook een uitroepteken moeten staan).
Je kan ook eens beginnen met een minimale installatie (1 VMBGPOD module, 1 USB module en enkel Velbuslink open), en zien of daar het probleem al voorkomt, en dan geleidelijk bijbouwen tot het probleem zich voordoet.
[quote]Hoeveel module (velbus/usb - velbus/Rs232) mogen er gelijk tijdig op de bus aangesloten worden.
met 2 verbindingen heb ik nu geen problemen.
[/quote]
In principe is er geen bovenlimiet, behalve het theoretisch maximaal aantal devices op een CAN-bus systeem (nl. 128).
Enkel Velbus modules kunnen met elkaar communiceren, geen andere protocollen. Als andere modules uitgangscontacten hebben, kan je ze natuurlijk wel aansluiten op een Velbus drukknopinterface (VMB8PBU bv.)