Dubbele drukknopwerking

Ik wou graag dubbele drukknopwerking gebruiken.
Nu wil ik bijvoorbeeld CH1 koppelen aan CH9 of aan CH17 bijvoorbeeld.

Ik zie niet goed hoe ik dit kan doen. Kan iemand mij helpen aub?

Alvast bedankt

Geachte @Ceszr

De Dubbele drukknopwerking wordt in de manual “Configuratie manual”, op pagina 24 (§ Deel 2: configuratie " DUBBELE WERLKING" uitgelegd: deze manual kan je via deze link hieronder raadplegen.

Met vriendelijke groeten,
Velbus Support Team

Beste

Ik zie wel hoe je de dubbele werking gebruikt voor Channel 1-8, maar vanaf 9 tem 32 lukt dit niet?

Kan dit?

Groeten

Standaard is er voor channel 1 tot 8 een hexadecimaal adres gereserveerd. Indien je meer drukknoppen wilt gebruiken moet je meerdere adressen toekennen. Dit kan door de module te selecteren en dan op de rechtermuisknop Change Address te klikken.
image
Eenmaal je dat hebt gedaan kan je de checkboxes aanvinken voor de knoppen die je wilt activeren.
image
Nu kan je dubbele acties toekennen aan Ă©Ă©nzelfde knop door in dual mode de knop te selecteren die je wil linken en voila.

Hello

Ik had dit reeds gedaan, zonder succes.
Channel 1 kan ik koppelen aan channel 2 tem 8.
Maar vanaf Channel 9 komen ze niet in de dubbele drukkopwerkingslijst.

Zie onderstaande:

Alvast bedankt om mee te denken.

Wat als je dat adres van knoppen 9-16 onder 100 zet? Ik weet niet hoeveel modules je in je project hebt zitten, maar dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn…

Dag William

Bedankt voor het snelle antwoord.
Nog steeds niet mogelijk.

Misschien is dit beperkt tot CH5 - 8?

Welke versie van VelbusLink gebruik je en welke module is het precies?

Velbuslink 11.5.6

Module: VMBGPOD-2

Is het een probleem voor jou om meerdere pagina’s van knoppen te hebben en geen dual button functionaliteit te gebruiken? Ikzelf heb de VMBELO-20 en daar kan ik alle kanalen gebruiken als dual-knop, die functionaliteit lijkt beperkt te zijn tot de eerste pagina bij VMBGPOD-2.

of wat je ook kan doen is op de eerste pagina CH1-4 instellen met dual mode, de tweede pagina (CH5-8) verbergen en de derde pagina (CH9-12) te gebruiken zonder dual mode

Dag William

Dit doe ik momenteel, dit is een goede oplossing.
Het zou natuurlijk handig zijn meer knoppen met dubbele werking te kunnen gebruiken aangezien deze module centraal in mijn woning staat.

Hopelijk kan het Velbus support team me een antwoord beiden, anders laat ik het zo.

Bedankt voor de hulp iig!

1 Like