Edge Lit

Indien je een VMBELO-BG ook als thermostaat gebruikt in een slaapkamer, is het dan enkel bij het instellen van de temperatuur dat de zijleds niet kunnen gebruikt worden of altijd? En met zijleds bedoelen jullie dan rondom of werkelijk enkel links en rechts.

Je kan de zijleds rondom gebruiken in combinatie met de ingebouwde temperatuursensor. Als de zijleds continu aanstaan, dan kan de temperatuurmeting afwijken van de werkelijke temperatuur in de ruimte.

zoals het vermeld werd in de catalogus op pg 19 onderaan, is het gelijk het softwarematig werd uitgeschakeld indien thermostaatfunctie werd aangezet. Ik vermoed dat indien de zijleds voortdurend aanstaan zij met het weinige warmte dat ze afgeven de tempsensor kunnen beïnvloeden.

Dat hangt natuurlijk af van de intensiteit van je zijleds.
Maar bij mij staan er verschillende in de zelfde ruimte waarbij er eentje de zijverlichting gebruikt wordt als nachtlichtje voor de kindjes.
Beiden geven een zelfde temperatuur aan.

Bij al mijn temperatuursensoren heb ik wel even een controlemeting gedaan met een thermometer en vergelijkingen om de kalibratiewaarde goed te zetten.
Waarbij ik toch al gauw een 2-tal graden afwijking had.

Langs de andere kant regel ik mijn vloerverwarming hierop die vooral op “gevoel” afgesteld staat waarbij ik niet echt kijk naar een specifieke temperatuur.