Feedback led

Hoe kan ik een feedback led ‘snel’ laten knipperen.
Ik heb nl een zoemer aangesloten via een optocoupler die op een frequentie van 1s biept voor enkele minuten wanneer ik mijn voordeur sluit. Dit om aan te duiden dat het alarm wordt aangeschakeld. Nu zou ik die bieper snel wil laten biepen als de achterdeur niet gesloten is. Ik heb reeds verschillende mogelijkheden getest( timers van alle soorten) maar de biep frequentie blijft op 1s werken.

Bij “0405. Start of stop timer” en “0412. Herstartbare timer” heb je een timer bij kort drukken en een timer bij lang drukken. De feedback bij kort drukken is normaal knipperen, die bij lang drukken is traag knipperen. Misschien kan je met dit verschil iets doen?

OK bedankt, ik zal dit eens testen.
Maar wanneer is dan de “snel knipperen” sequentie actief die vermeld wordt in de configratie van de drukknopmodule?

Alvast bedankt

Beste,

ik heb vanuit een virtuele relais21 een sturing gemaakt naar een ander virtueel relais7 (waarop feedback gelinkt is naar de drukknop aan de voordeur die de zoemer doet werken) met de code’ 0405. start of stop timer’ voor zowel kort als lang drukken. als ik dan de eerste virtuele relais21 kort activeer gaat de zoemer aan de voordeur normaal knipperen op ritme van ong 1sec. als ik de eerste virtuele relais21 dan wat langer activeer (3s) dan gaat de zoemer aan de voordeur op hetzelfde ritme knipperen.
Komt dit doordat het niet de drukknop is waarop feedback gelinkt is die de sturing geeft aan virtueel relais7 maar dat die virtueel7 gestuurd wordt door virtueel relais 21 en dat daardoor ieder maal hetzelfde feedbackritme is ?

Dit komt omdat een relais nooit een “long pressed” op de bus zet. Enkel drukknoppen doen dit.

Zou het niet gemakkelijker zijn om je zoemer gewoon op een relais aan te sluiten, ipv via feedback led/optocoupler enz.? Dan kan je met intervaltimers werken op dat relais, bv. een intervaltimer van 1sec aan en 1 sec uit, en een tweede intervaltimer van 1sec aan en 2 sec uit.

Ik zal dit inderdaad zo moeten oplossen. De reden vroeger dat ik via feedback werkte was omdat de relaismodules niet in een monteerbakje konden en ik geen draden had tot daar buiten de bus zelf, maar met de huidige VMB1RYNOS kan ik dit nu idd wel zo oplossen. Bedankt