Firmware update mislukt voor VMB2BLE bij 1%

Ik was gisteren bezig mijn bestaande installatie uit te breiden, en kreeg hierbij voorgesteld van enkele modules de firmware te updaten. Een 4-tal Niko 6-knoppen modules kregen perfect de nieuwe firmware, maar bij de dubbele rolluikmodule ( VMB2BLE) daarna liep het fout. Deze geeft een foutmelding na 1% en blijft eindeloos de foutmelding herhalen en opnieuw proberen.

Het programma afsluiten en opnieuw beginnen hielp niet.
De velbus installatie uitzetten en herstarten, hielp ook niet.

Ik lijk dus vast te zitten met een niet werkende VMB2BLE. Deze was pas aangekocht.

Moet ik deze retourneren of kan ik nog wat proberen?

Het programma maakte ook een bug report, die kan ik jullie toesturen.

Kunnen jullie mij helpen, aub?

Ik heb zo nog 4 andere dubbele rolluikmodules die ook updates willen, maar zolang die eerste niet afgewerkt raakt, kan ik niks anders updaten.

Dit betrefte een aanbevolen update, geen “minor update”.

belangrijke opmerking!!
doe geen nodige firmware update als je geen hinder hebt. Laat zoals he is.
Enkel als je nieuwe features nodig hebt en dan enkel nog die specifieke knop.
Elk zegge het voort. :smiley: :wink: :wink:

Velbus deelt zijn firmware updates in in 2 categorieen: aanbevolen en optioneel.

Als ze iets “aanbevelen”, zal ik het als simpele consument ook maar doen zeker?

Als je ons de bug report kan toesturen via een privébericht, kunnen wij wel eens nakijken wat er fout loopt. Kan je daarbij ook jouw project file (vlp) steken, eventueel een pakket logging en vermelden bij welke module adressen het probleem optreedt.

1 Like

Ik probeerde u en privebericht te sturen, maar krijg de foutmelding dat ik dit niet kan/mag.

Hmm, da’s raar. Is het mogelijk om een mailtje met de informatie te sturen naar info@velbus.eu? Zet daarin ook een referentie naar dit topic.
Alvast bedankt!

1 Like

Ik heb u zopas de mail gestuurd!

Dag Wouter

Wij hebben jou zonet een privébericht gestuurd ter pechverhelping.