Geen connectie meer mogelijk via VMBRSUSB met mijn pc

Beste,
Ik merk dat ik er niet meer in slaag connectie te krijgen via de configuratiemodule VMBRSUSB en mijn PC. Ik heb dit probleem zowel bij Velbuslink 9 als bij Velbuslink 10. Bij het verbinden van de module met mijn pc (via usb) licht het rode lampje nochtans op.
Bij verbinden van de VMBRSUSB met de pc, kan ik in Velbuslink de icoontjes “snel verbinden” en “verbinden” niet meer selecteren. Er staat “u werkt offline” terwijl er verbinding is met de USB-kabel.

Kunnen jullie me hierbij verder helpen? dinsdag zitten we 8h zonder stroom, ik zal het uur moeten opnieuw instellen op de één of andere manier.

Mvg

Hey,

Hoe is de USB module verbonden met de bus? via kabel of via verdeelrail? Als het met rail is moet je eens nakijken of er niet een pinnetje achter de klem zit waardoor deze slecht contact maakt. Als je rail gebruikt hebt kan je ook eens nakijken of niet 1 van de solderingen van de pinnetjes los is. Heb het ooit eens voorgehad met een nieuwe rail.

Grts
David

1 Like

Hey JDV_Electrics
Dank voor je tip!
De USB module was idd verbonden d.m.v. een Velbus verdeelrail. Ik heb de module gewoon eens via de bus kabel verbonden. Maar helaas geen resultaat. Ik heb ten einde raad maar een nieuwe USB-module besteld, hopende dat daarmee het probleem is opgelost… .
Grtn Free

Als je de aankoop van je Velbus registreert heb je 5 jaar garantie. Ik heb zo een kapotte relais module vervangen gekregen na 3 jaar. Mooie service van Velbus.

For future reference, het probleem in dit geval bleek te zijn dat er nog geen project geopend was in VelbusLink. Zolang er nog geen project open is (nieuw of vanop schijf), zijn de “verbinden” knoppen uitgegrijsd.

Ja inderdaad, ik ging er vanuit dat ik zo connectie kon maken en zo mijn installatie kon wijzigen. Je moet dus altijd eerst een bestaand project openen in Velbuslink vooraleer er connectie mogelijk is. Ik had dit nochthans al eerder gedaan, maar het was blijkbaar al wat langer geleden.
Miin installatie is geregistreerd en ik heb dus ook de 5 jaar garantie. Ik had nu dus wel een nieuwe configuratiemodule gekocht, terwijl de oude helemaal niet defect was (mooi reserve stuk).
Nu moet ik wel zeggen dat ik van Velbus zelf hier wel wat vlugger reactie had verwacht. voor particulieren is dit blijkbaar de enige manier van communiceren, mij goed. Maar wat vlugger antwoord van Velbus had me wel wat ellende bespaard.

Alvast bedankt voor feedback.