Geen ip-adres toegekend aan Signum

Hallo,

wij zijn net verhuisd naar onze nieuwbouw en werken met velbus modules. Ik heb in het begin alle schakelaars geprogrammeerd via een USB-connectie. Maar aangezien mijn pc en zo nu ook geïnstalleerd is zou ik het willen doen via het ip-adres.
Het lukt mij niet om in te loggen. Na wat opzoekwerk kwam ik erop uit dat de Signum module geen ip-adres heeft toegekend (1 x knipperen). Hoe los ik dit op?

PS: mijn netwerk werkt volledig via Unifi apparaten.

Nick

Beste,

Als de ACT Led 1 maal knippert => Signum heeft geen IP-adres.

Gevolg: Het zal niet mogelijk zijn om de Signum te bereiken op het netwerk

Oplossing: Controleer of dat de netwerk kabel in de Signum aanwezig is, en deze toegang heeft tot het netwerk.
Maw.: de Signum module moet met een LAN kabel verbonden zijn aan de router van je provider of eventueel jouw eigen router.

Eens verbonden, kan je in VelbusLink verbinding maken via: "Verbinden met Signum of USBIP (TCP/IP)".
In het vervolgscherm krijg je uw Signum te zien met bijhorend IP adres.

Als je naar dit IP adres surft via uw internet browser, kom je terecht op de inlog pagina van je Signum.

image

Signum

Met vriendelijke groeten,
Velbus Team

Daar zit juist mijn probleem. Netwerkkabel verbonden met router. Maar wanneer ik op verbinden via TCP/IP klik komt hij er niet bij. Ik geraak dus niet aan een ip-adres.

Beste,

Signum moet verbonden zijn aan router met internet toegang.

Om een IP adres v/d signum te kunnen zien in VelbusLink, moet je PC ook met datzelfde netwerk verboden zijn. ( PC in dezelfde “range” => hetzij draadloos of bekabeld waarmee je PC verbinding maakt met het netwerk).

Maw: PC op hetzelfde netwerk waarop de Signum verbonden is met router provider + internet toegang).

Best dit eens controleren of dit effectief het geval is.

Met vriendelijke groeten,
Velbus Team

Beste,
Je kan in het unifi dashboard eerst kijken welke apparaten je ziet voor je de signum aansluit.
indien je dan een uw signum aansluit en je ziet een apparaat bijkomen kan je vanuit de unifi op dat apparaat klikken en een vast ip adres geven. dan wordt steeds dit adres doorgegeven aan uw signum.

Probeer het zo eens
mvg
Jurgen