Gevoeligheid VMBPIROW

Ik heb een VMBPIROW aan de zijgevel hangen. Nu is die de laatste dagen constant aan en uit gegaan. Voor ik de reden gevonden heb heeft het enige tijd geduurd, een dikke spin die over de sensor kroop.
Mijn vraag? Hoe kan ik de gevoeligheid aanpassen om te vermijden dat deze bij de minste beweging al reageert. Heb het daarvoor ook gehad met een plant waarvan de blaadjes bewogen bij het minste wind.

Is er geen mogelijkheid om een bereik in te stellen bv: actief vanaf 1m.

dank u

Neen, de gevoeligheid van de VMBPIRO kan niet aangepast worden. Ongewenste detecties zijn te vermijden door de plaatsing aan te passen, de kop goed te richten en indien nodig extra af te dekken.

Hallo @VEL345,
Hoe kan het extra afdekken best plaatsvinden?
Ik heb namelijk zelf deze middag een VMBPIROB geplaatst en deze schijnt behoorlijk gevoelig te reageren op de wind in onze planten.
Plaatsing kan ik niet wijzigen, kop kan ik ook niet beter richten.

Mvg,
Ward

Het gemakkelijkst is met wat stevige, ondoorzichtige tape.

beste is dit nog steeds niet instelbaar?

Neen, en dat kan ook niet, de VMBPIRO hard- en firmware laten dit niet toe. We nemen dit uiteraard wel mee in overweging bij volgende ontwikkelingen.

Wij hebben het probleem dat onze sensor de trein oppikken op zo’n 100 meter verderop. Dit is enkel 's nachts wanneer de treinverlichting recht in de sensor schijnt.
Dat de gevoeligheid niet ingesteld kan worden is een serieus minpunt voor dit toestel.