Gordijnen/lamellen met Velbus

Ik ben opzoek naar een firma waar ik mijn gordijnen en lamellen kan kopen, alles moet gestuurd worden door mijn Velbus installatie. Ik heb in dit forum gezien dat het niet mogelijk zou zijn om de Somfy motoren te sturen?

Alvast bedankt!

Er zijn voldoende firma’s op de markt die je hierbij kunnen helpen, dat is niet iets dat wij je kunnen voorstellen want is toch best persoonlijke voorkeur en locatie gericht.
Somfy motoren zijn best aan te sturen via velbus, maar dan dien je enkel de motor te hebben zonder Somfy sturing.

inderdaag somfy werkt zeker, maar dan wel zonder stuureenheid.
Moet bij de installateur wel aandringen op de juiste motoren. Er wordt meer verdiend met een stuureenheid.

Laat het ook correct noteren in de offertes. (ook voor andere merken)

1 Like

@JonathanS

The “Somfy40” motors are best, in 24Vdc or 220Vac

220Vac work directly with VMB2BLE

24Vdc needs some DC inverting relays with a VMB2BLE. (I am happy to supply a wiring diagram)

Good luck

Stuart

ik heb de 220VAC motoren genomen van Somfy en geconfigureerd op de VMB2LE - super simpel

even opletten want de Somfy Glydea heeft meerdere versies… een met remote control waarbij je altijd 220V op de motor hebt staan en de input via een RJ12 stekkertje gaat (voor je schakelaars) [volgens mij de DCT versie) en een gewone “simpele” 90-255V input (4 draden)

  • neutraal
  • open
  • dicht
  • aarde

uit mijn hoofd moet je de WT versie hebben…
DATABOOK CURTAIN MAY-2019 -V12.pdf (somfy.com)

Roelf