Herstartbare timer bij dimsfeer oproepen

is het mogelijk om een herstartbare timer te gebruiken bij dimfeer oproepen? Ik gebruik een VMBPIRM als bediening, maar herstart pas wanneer het licht uit is.

zonder dimsfeer werkt het wel perfect.

alvast bedankt!

Ik ben geen super expert en heb het ook niet geprobeerd, maar ik kan wel een voorstel doen.
Als ik dat zou willen doen dan denk ik dat ik een virtueel relais zou gebruiken.
De beweging van de PIR moet dan de dimsfeer oproepen en het virtueel relais aan zetten met de herstartbare timer. Vervolgens het virtueel relais het licht doen uitzetten als het relais afvalt.

De logica hierachter is dat met Velbus je geen twee commando’s tegelijk kan laten lopen in hetzelfde uitgang apparaat. Er bestaat geen functie die jij wil als één kant-en-klare functie. Je moet dus twee functies gebruiken. Maar er kan er maar één uitgevoerd worden: de laatste wordt uitgevoerd. Het Velbus systeem werkt volgens het principe van mijn ex-schoonmoeder: “De laatste die sprak heeft gelijk.”

Dus moet je er een weg omheen bedenken en door gebruik te maken van een virtueel relais kan je die dan apart koppelen aan de licht uitgang en een commando sturen om het licht uit te doen als het relais afvalt omdat zijn ene functie, namelijk de timer laten aflopen, is voltooid. Dan stuurt het relais het commando op het juiste tijdstip.

Je moet natuurlijk wel ergens een virtueel relais hebben. Je kan altijd een goedkope enkelvoudige relaismodule toevoegen, die heeft een aantal virtuele relais. Dat is goedkoper dan een home server of Signum. Daar kan het natuurlijk ook mee…

Veel geluk ermee.