Hoe kan ik velbus installeren in homeassisant

Hallo

Does it matter that some new modules identify as `VMBGPOD-2’

Maakt het uit dat sommige nieuwe modules identificeren als `VMBGPOD-2’

het is belangrijk, maar de edge-lit modules zijn not niet getest met python-velbus

English :slight_smile:
Its important, but the edge-lit modules are not tested with python-velbus

Goedemorgen

U bent van harte welkom om de scripts te testen tegen modules in mijn demo-installatie.

Modules die identificeren als VMBGPOD-2 verschillen net iets van ‘standaard’ VMBGPOD-eenheden.

Edge Lit heeft indexen die beginnen … VMBEL *****

English, or the best I can do on a couple of hours sleep

You’re welcome to test the scripts against modules in my demo rig.

Modules that identify as VMBGPOD-2 are just slightly different from ‘standard’ VMBGPOD units.

Edge Lit have indexs that start… VMBEL*****

@cereal, we kunnen het nog niet testen door de scripts te overschrijven?
ik heb een aparte rpi liggen om eens te proberen :slight_smile:
Ben bezig op 1 met openhab via perl scripts van StefCoenen
En op die 2de voor homeassistant via python script van ThomasDelaet

in de dev branch van homeassistant zit de fix in, deze zou moeten werken

ok ik zal eens updaten en laat iets weten. thanks

Hey, ik heb eens getest, en de dev geïnstalleerd ( Home Assistant 0.104.0.dev0 )
En het werkt nog niet… alé ik krijg zelfde symptomen als met de volledige versie…

kan je eens proberen met hass dev en de aatste python velbus code (master branch, code zit nog niet in een release)?

Ik ben wel IT minded, maar eerder vb.net, dus de donkere linux kant is wat moeilijker…
Ik heb Home Assistant 0.104.0.dev0, is dat de juiste versie? of moet ik nog andere code afhalen?

1 Like

ook getest maar zelfde resultaat als @baykey, hoogstwaarschijnlijk inderdaad nog verkeerde versie.

de laatste PullRequest zijn ze nu aan het goedkeuren:

eens deze erin zit zouden de glaspanels (non edge lit) moeten werken in Hass.

dus eens deze goedgekeurd is kan er met de ddev versie van Hass al getest worden, anders moet er gewacht worden tot versie 0.104

1 Like

Voor zover ik de github flow snap is dit gemerged, ik heb een update gedaan, maar ik draai nog steeds zelfde versie ( 0.104.0.dev0 )
wat moet er nog gebeuren tegen dat ik dat zonder veel omwegen kan installeren?

vanaf versie 0.104 zou dit erin moeten zitten

Ik heb net nog eens getest, en ik draai Home Assistant 0.104.0.dev0
En het werkt niet.
Heb zelf mijn 2e pagina uit mijn glasspannel gehaald omdat ik dacht dat het daar aan zou kunnen liggen, maar dat werkt ook niet…

Ik heb hetzelfde probleem, als ik de VMBGP 2 glasmodulles verwijder verschijnen alle modulles bij de integraties. Als ik er één toevoeg geen integraties meer.
Draai Home Assistant 0.104.3 op een raspberry pi 4 os Buster.

Ik heb ook nog 2 VMBGPO 's en één VMBGPOD deze geven geen problemen.
Ik heb wel nog een issue met de VMB8PBU 's, daar worden alleen de 6 eerste kanalen van gelezen.

hass 0.105 zou alle problemen moeten oplossen met de glass panels

vmb8pbu dit is een (stomme) fout in python velbus, dit maak ik inorde en zal goed komen in een volgende ahss release

Als dit nog in orde zou komen ben ik een zeer gelukkig mens, daar ik al langer
op zoek ben naar een automatiserings programma met een degelijke velbus
integratie. En de mogelijkheid om ook nog andere systemen te integreren.

die vmb8pbu fix zal niet voor de 0105 release zijn maar de volgende (dus 0.106)

ik heb daarstraks de fix toegevoegd in python-velbus (https://github.com/thomasdelaet/python-velbus/commit/c782e7f5c04384892619f885f20e78cada971a21)

Dit is nog niet zo een ramp, erger is dat de VMBGP 2 glasmodulles alles blokeren.
Als dit eenmaal is opgelost zodat de rest stabiel blijft binnen komen, kan ik aan de automatisatie beginnen.

Op hoop van zegen Thanks