Home asistant

Ik heb op mijn R-PI home assistant van de website gedownload & geïnstalleerd.
De R-PI wordt dan via USB op mijn Velbus installatie aangesloten.
Ik heb daarna binnen de applicatie de Velbus plugin geïnstalleerd.
Na ingave van de connection string werd mijn Velbus installatie gedetecteerd en werden items automatisch toegevoegd aan Home assistant.

Een eerste eigenaardige vaststelling is dat ik die connectionstring niet terug vind in mijn configuration.yaml, terwijl de integratie op het eerste gezicht blijkt te werken.

Bij nader onderzoek blijken niet alle elementen uit mijn installatie echter herkend. Bovendien zie in in de log files de melding “… not yet unsupported …”.

Na een korte zoektocht vind ik - wat ik denk - de broncode van de integratie (https://github.com/thomasdelaet/python-velbus), maar ik zie niet hoe ik een nieuwe versie geïnstalleerd krijg in mijn Home assistant installatie. Op het locale systeem zoekende, vind ik trouwens geen enkele .py file, dus vraag ik mij af waar de standaard integratie dan geïnstalleerd staat.

Kan iemand mij verder helpen? Of misschien kan iemand mij vertellen welke plugin of integratie eventueel beter werkt dan de standaard plugin (bv via VelServ)?

Alvast bedankt voor de info

  • de gui enabled entities staan niet in config.yaml, die staan in een .storage dir in de config directory
  • de standaard integratie wordt meegeleverd met homeassistent, dus die is zeker geinstalleerd
  • de nieuwste versie van python-velbus zal in homeassistent 2021.2.x zitten

@cereal: dank je voor je antwoord. Ik ga hiermee even aan de slag. Ik heb dus wel degelijk de laatste versie van Home Assistant en dus ook de laatste python-velbus versie. De problemen die ik zie zijn dus nog pending bugs, neem ik aan.