Home center bij stroom uitval

Beste

Wanneer de stroom uitvalt of uitgezet is, dan werkt de domotica in home center niet meer als ik dan naar de interface ga zie ik dat het onderste lampje (blauwe) niet aan is en dus geen Wifi heeft. Soms duurt het lang voor ik deze weer aan de praat krijg. Aan wat ligt dit ?

Mvg Jeroen

Dag Jeroen,
Voor vragen ivm Home Center kan je best rechtstreeks bij Stijnen Solutions terecht, ontwikkelaar en verdeler van Home Center: www.homecenter.be

bij stijn solution is niet veel FB te krijgen. Ik ben er van een kale reis terug gekomen!
Bij een onregelmatige spanningsonderbreking kan een homecenter soms raar doen!!

1° actie verwijder de spanning van de homeceter door deze uit het stopcontact te trekken. Trek NOOIT de usb bel naar VELBUS als naar de lokale router uit. wacht enkele sec en plaats deze terug. De homecenter en de wifi komen weer op. Hopelijk heb je dan nog hetzelfde IP adres.
2° heb je meerder users zorg ervoor dat er maar één master is per GSM, tablet,…, dit kan ook een probleem veroorzaken.
3) werk je met een portforward op je router en bovendien met een relatief IP adres (niet vast) dan ook dit op regelmatige basis nazien
grtjs

Bernard, hier ook meerdere malen problemen met dit type server. Zoals je aanheeft, weinig of geen hulp van de ontwikkelaar uit. Jammer dit de naam Velbus kan dragen.