Homeserver Verbinding

Nu hebben we reeds een tijdje de VMBHIS.
In het begin lukte langs geen enkele kant de bediening vanop afstand.
Na wat gemaild is dit toch gelukt. Helaas liet Stijnen ons daar in de kou staan!
De server blijft op dit moment nog steeds weg vallen voor bediening. Soms dagen goed, soms elke dag problemen. Wat helpt is de stroom er even afhalen en rebooten. Zal ook wel de bedoeling niet zijn denk ik.
De server is de grootste miskoop die we hebben gedaan.

Beste

Spijtig genoeg kunnen wij voor de VMBHIS enkel first-line support bieden en hebben zelf geen inkijk in de werking van het apparaat.

Hoe maak je verbinding met home center? Is dit lokaal of via de cloud of via port forwarding?

Met vriendelijke groeten

we hebben al van alles geprobeerd.
Nu is het via port forwarding.
Het blijft het probleem dat de server soms wel en soms niet bereikbaar is.

zelfde problemen gehad. Werkte soms weken goed en dan opeens een crash.
als je een reset uitvoert de twee kabels moeten erin blijven steken? Naar het netwerk en naar Velbus.
Dus enkel de 220V wegnemen.
Verder opletten met de accounts, geen twee master op het zelfde toestel en ook niet dezelfde master op twee GSM zetten. Gewone gebruikers creëren en slechts één master, de persoon die de programmatie doet.
door dit correct uit te voeren werkt mijn homecenter reeds maanden goed!
succes

het gebruik van port forwarding is voor nadien als de homecenter niet meer uitvalt!
heb je telenet of proximus,… je IP adres is relatief en verandert bij een netwerkonderbreking (buiten hé). Bij telenet kan dat een jaar duren voor er een aanpassing is.

zijn er vorderingen?
Heb je de accounts nagezien?