Icoon opsturen naar thermostaat

In mijn woning is iedere ruimte voorzien van een Thermostaat van Velbus,

Bij warmtevraag gaat het ventiel open, wanneer dit volledig openstaat (na 3min) wordt de eindeloop van het ventiel bediend en stuur het virtueel relais aan in een van de actoren VMB4LYLD, alle aansturingen van de andere thermostaten staan in OR-functie en sturen dezelfde virtuele relais aan, deze bediend op zijn beurt de pomp aan die vertraag afvalt wanneer er geen warmtevraag meer is.

Probleem dat ik voorhad er was een ventiel vastgelopen en ging niet open bij gevolg stelde ik dit enkele dagen vast dat de vloer waarop 2 circuit staan niet voldoende warm werd.

Mijn vraag is kan ik met de individuele ingangen van de eindeloop switches van de ventielen een icoon (klep) die open staat of dicht (dit is duidelijker dan een lichtje op een schakelaar waar de thermostaat op staat.)

Alle info staat op de bus. (eindeloop switch)

Deze manier van terug koppelen heeft veel voordelen voor de gewone gebruiker.

Duidelijkheid zou een van de belangrijkste argumenten moeten zijn om domotica te integreren.

Je kan om het even welk feedbacklichtje kiezen op om het even welke schakelaar (dus niet enkel op de schakelaar waar de thermostaat op staat) om status weer te geven. (Via de actie “monitor status”, zie hfdst. “De feedback van ingangsmodules aanpassen” in de Velbus Installatiegids Deel 2: Programmatie, download link op www.velbus.eu in de rechter zijbalk).
Op de VMBELO Edge Lit glazen bedieningsmodules kan je via een actie een bitmap oproepen die dan de huidige bitmap vervangt (acties 144 en 145, “ga naar pagina en vergrendel scrollen” resp. “annuleren”). Op de GP-serie kan dat niet.
(Wel opletten met de combinatie van zijverlichting en thermostaatwerking op de Edge Lit serie, de zijleds warmen op en kunnen de temperatuurmeting vervalsen, vooral de leds aan de onderkant dan en bij hoge intensiteit.)

Ik vind dit jammer dat jullie geen upgrate doen via een nieuwe Build aanpassing naar de GP serie, dit kan toch niet zo moeilijk zijn.
Programma updating voor bestaande modules geef ook stabiliteit in tijd betreft bruikbaarheid van het systeem het kost toch veel geld in aanschaf.
Het is naar bestaande systemen wenselijk een update van de bestaande modules via software de functionaliteit te verbeteren, het zal het Velbus systeem ten goede komen.

graag een respons a.u.b

Heb recentelijk 3 GP serie aangeschaft om wille van groot display ,maar er wordt geen verbeteringen aangebracht dat vind ik spijtig.

Waar vind ik de actie’s 144 en 145 is dit enkel voor VMBELO
All off gebruik lamp uit maar wanneer All on bedient word moet icoon veranderen in een lamp die brand is dit met deze acties (144 en 145) mogelijk.

Dit is inderdaad enkel voor VMBELO. Hiermee kan je een bitmap van een andere pagina laten tonen. Dit is dus ook niet letterlijk een icoon veranderen, maar een volledig andere bitmap tonen.

Ik heb momenteel verschillende VMBELO aangeschaft met de bedoeling de Bitmap te wijzigen .

Ik wil een lamp laten branden de bitmap is een gedoofde lamp ,wanneer de lamp aan is
zou ik willen dat de gedoofde lamp wijzigt naar een lamp die brand (andere bitmap)

ook dimmer symbool laten wijzigen naar % instelling op scherm laten zien

je hebt gesproken over actie 144,145 maar kan deze niet vinden in de acties ,waar staan die?
Is het mogelijk een voorbeeld naar mij testuren om dit te kunnen toepassen in mijn project

Mvg

Dag Marina01,
zie mijn antwoord op je andere, gelijkaardige vraag Bitmap in functie van actie.