Ik zoek een manier om via een fysieke velbus knop een lamp aan te sturen van Ikea tradfri gekoppeld aan home assistant.
Ik vind de knoppen in HA en zie deze ook van staat veranderen als ik deze indruk en hier koppelde ik een actie aan om de lamp aan en uit te zetten. als ik klik op de bediening in HA werkt het ook zoals het moet maar ik krijg geen reactie als ik op de fysieke knop druk. Iemand een idee waar het probleem zit? Ik heb net hetzelfde probleem met de verlichting van de afzuikkap.
De bedieningknop “sfeerverlichting” zichtbaar in de eerste screenshot werkt inderdaad enkel vanuit home assistant. Er staat nog een sensor “Ingedrukt” daaronder die zowel de bedieningen vanop het paneel of knop detecteerd als wanneer het aangestuurd wordt vanuit Home Assistant.
Nu selecteerde ik inderdaad de ‘sensor’ als als trigger en dat werkt maar de lamp gaat ook terug uit zodra ik de knop los laat. Vermoedelijk omdat hij zowel bij indrukken als loslaten een input ziet en deze dan uitvoert maar ik weet niet hoe ik dit kan aanpassen.