Inbouwen bewegingsmelder

Hallo,

Is het mogelijk om de mini bewegingsmelder rechtstreeks in te bouwen in een masief plafond met systeem stalton/potten (in een pot dan natuurlijk) zoals hier in Vlaanderen veel gebruikt wordt? Is er plaats genoeg in die holtes om die kleine sturing te verbergen?
Of moet de pot uitgeklopt worden en een stuk gyproc bvb ingepleisterd worden?
Is voor een hal beneden en boven, wc’s etc…klant ziet de opbouw dozen dito niet zitten.
Voor de grotere bewegingsmelders zal dit wellicht geen probleem zijn?
Wat in de garage, waar alles in opbouw is, wat zetten jullie daar om een goede bewegingsmelding te verkrijgen (kleintje in opbouw of grote inbouw of losse opbouw bewegingsmelder voor buiten) ?

Laat maar weten.
Dank en grtn,
Stef

Ik heb onlangs thuis de test gedaan tussen de in- & en opbouw omdat ik ook geen opbouw wou eigenlijk.
Maar inbouw betekend in bestaande welfselplafond het gat rond de kabel groter maken, ook niet gemakkelijk.

Dit wordt nu toch de moeilijke weg, maar met als doorslaggevende het detectiebereik.
De grote inbouw 120° hoek heeft toch een detectiebereik dat 70% verder reikt t.o.v. de 90° van een kleine in/opbouw. (tan45° t.o.v. tan60°).
Voor een standaard plafondhoogte van 2.5m dus een straal van 2.5m of 4.25m.

Als je die kleine sturing erin wil krijgen gaat het moeilijk worden om ze er ooit uit te krijgen indien nodig. In onze berging ga ik dit wel doen, maar die steekt in een holte van de welfsels op 3m van de elektrische kast dus kan die er via deze weg altijd uitkrijgen.

In ons sas staat een lichtknop met sensor, dit werkt daar voldoende.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Ik heb op de gang boven een opbouw en die is nauwelijks 15-20 MM dik. Valt amper op.

je kan de sensor op 2 manieren gebruiken, met voet als opbouw en zonder als inbouw,
er is niet veel plaats nodig. een stukje vaste buis, (22 mm denk ik, even nazien op de technische fiche)
Alles schuift er netjes in met inbegrip van de sturing. De draden van de buskabel wat lang houden en alles schuift eruit langs de zelfde weg voor eventuele hertelling.