Inbranding van module door motor schakeling

Hallo,
Ik wil een motor van een winch (500 w) besturen met potentiaalvrije contacten (VMB4RYNO) nu wordt deze bedient met een peer. In deze peer zit de condensator voor de motor, kan door de niet terug plaatsen van de condensator inbranding geven op de module?
Ik wil ook een VMBPIRC plaatsen in een kamer, kan deze daar tegen wanneer je er ± 4 uur verblijft en steeds een beweging triggerd zodat de lampen blijven branden. Of is het beter om een extra knop te plaatsen om de lampen permanent te laten branden?
Groetjes

De specs van de VMB4RYNO zijn DC 12A/30V max, AC 16A/230V max, max. inrush 80A. Het zal van de specs van je motor afhangen of en hoe je dit kan aansluiten, mogelijks kan iemand anders op het forum je hier verder mee helpen.

De VMBPIRC kan hier zeker tegen.

Hiermee kan je ook een extra relay aansturen. Dat kost niet veel en deze kan je dan eventueel zwaar genoeg nemen zodat die de stroom van je motor aan kan. Gaat die kapot, dan kan je die gewoon vervangen.
Mijn installateur raadde aan om sowieso zo’n relays te gebruiken als je stopcontacten wilt schakelen omdat je nooit weet wat er aan komt te hangen.

Stef

1 Like

Hoi
Ok dan moet ik geen extra knoppen zetten.
Bedankt voor de tip,ik zal er zeker een relais tussen zetten.
Groetjes.