Iot signum

Beste,
Het lukt mij niet om in de signum app iot dingen toe te voegen.
Alles werkt perfect in de installatie, de app op gsm etc. werkt ook perfect, alleen vind ik niet hoe ik bvb mijn lg airco’s - viessman ketel en andere applicaties die netwerk gebonden zijn kan toevoegen op de velbus app.
Momenteel gebruik ik dus alle aparte app’s van mijn diverse toestellen, waardoor ik er reeds een hele resem heb staan.
Heb al van alles en nog wat geprobeerd, maar lukt mij niet.
Heb de laatste update van de signum staan.

Dank voor julie reply,
Mvg,
Stef

is dat de signum met de Home Assistant update ?

indien ja… dan kun met een browser naar het IP adres, dan naar settings, devices & services … dan add integration en bijvoorbeeld philips opzoeken… Adding Devices To Home Assistant - Home Assistant Beginner’s Guide #2 - YouTube

als de signum het ondersteund, zou je ook HACS kunnen installeren om meer 3rd party integraties te krijgen… HOW TO - Install HACS 2023 (Complete Guide) - YouTube

Hey, bedankt voor uw reply!
Denk wel dat de Signum HA ondersteunt, is wel 2 jaar oud, maar heeft de laatste update doorlopen.
Moeten er poorten open staan op de modem?
Nu werk ik op de cloud server van Velleman, dus geen poorten geopend.

Mvg, Stef

De Signum met Home Assistant is een versie waarbij er nog bepaalde dingen afgeschermd worden.
Zo is het niet mogelijk om integraties te configureren via scripting of custom integraties te installeren via hacs.

Informatie over de diverse integraties kan je hier vinden: https://www.home-assistant.io/.