Kan het onderdrukken makkelijker geprogrammeerd worden?

BoomKurt

1m

Continuing the discussion from Kan dit simpeler?:

Beste,
ik heb een simpele actie maar heb 2 virtuele uitgangen nodig om het te realiseren mss is er een simpelere manier?
Ik wil een uitgang sturen via een tijdsprogramma en wil deze uitgang enkel laten werken als ik de toestemming geef via een drukknop.Deze toestemming wordt ook weergegeven door de feedback led.
Ik heb het zo gerealiseerd:
-eerst heb ik een virtuele drukknop aangemaakt die de impulsen geeft van het tijdsprogramma.
Deze virtuele drukknop stuurt een virtuele uitgang(1) met actie 103(aan-uit).
Deze uitg.(1) heeft actie 104(moment volgen) naar de effectieve uitgang (2).
Dan heb ik uitg.(1) de actie 703(onderdrukken zolang oorzaak open is) gegeven op de 2de virtuele
uitgang(3). Deze uitgang (3) heeft de actie 135 (monitor status van oorzaak) op de drukknop.
Simpel gezegd reageerd het tijdsprogramma pas als de drukknop is geactiveerd.
Kan dit simpeler want ik krijg de actie 703 niet geprogrammeerd rechtstreeks op de effectieve uitgang.
alvast bedankt
Kurt

Kurt, je kunt toch gewoon op een drukknop een aktie 0705 of 0810 zetten voor het relaiscontact dat je wil blokkeren. Je hebt dan zelfs geen virtuele relais nodig. Het tijdsprogramma gaat zijn logica gewoonweg uitvoeren, maar jij bepaalt op basis van uw drukknop (met feedback) of je de actie op het relais toelaat of niet.

Solivi, ik wil de feedback laten functioneren als ik met de drukknop aangeef volg het tijdsprogramma. Druk ik nogmaals op de knop(feedback uit) is de onderdrukking actief en mag de uitgang niet meer actief zijn.Om deze feedback te programmeren heb ik toch een virtueel contact nodig die de status van de onderdrukking aangeeft?