Knop benaming saven

Beste,

Ik heb hier een heel deel knoppen van het type: VMB4PD.
Ik heb die allemaal netjes een naam gegeven. Mijn project opgeslagen en gesynchroniseerd.

Als ik nu een nieuwe project start een scan doe en alles netjes terug inlees van mijn modules naar mijn software, dan zijn de benamingen van al deze knoppen weg.
Al de andere modules krijgen terug hun naam, maar deze niet.

Enig idee wat ik verkeerd doe? Of wat de oorzaak is? Of is dat een bugje?
Alles blijft werken, maar het is niet echt handig.

groetjes

Hein

Beste,

Welke versie van VelbusLink gebruikt u, en welke buildnummer heeft de 4PD?

Het buildnummer vindt u naast het type (in dit geval 0825):

Met vriendelijke groeten

Velbuslink 9.80.0.9
Buildnummer: allemaal 0825

Groetjes

Hein

Bij een aantal modules (die al langer bestaan) worden de modulenamen niet in de module zelf bewaard, enkel in de projectfile.
Vandaar dat bij inlezen in een nieuw project de namen niet verschijnen.
Bij de meeste andere modules wordt de naam ook in de module bewaard, dus die kan terug ingelezen worden.
(Voor de volledigheid: kanaalnamen worden altijd bewaard ook in de module).

Jammer dat dat niet vermeld wordt. Blijkbaar kan ik 2 versies openen en dan de boel terug overtypen.
Dat werkt, maar is wel vervelend.

Bedankt voor het antwoord.

@vel345 , kan u zeggen welke modules niet zo ondersteund worden ?
Groeten Joram

De bedoeling is natuurlijk wel dat de projectfile bewaard wordt, en dat telkens van daaruit vertrokken wordt. Een bestaand project inlezen vanuit de modules is een reserve-oplossing.
Bij normaal gebruik is het nooit nodig om iets over te gaan tikken (behalve wanneer de gebruiker/installateur de projectfile verliest, en in dat geval ook alleen maar sommige modulenamen).

Bij de oudste generatie modules (met draaiknopjes voor adressering) wordt de modulenaam in ieder geval niet bewaard in de module.
Het bewaren van de modulenamen is geleidelijk aan ingevoerd en is afhankelijk van de firmware build bij elk type, dus een overzicht daarvan heb ik niet direct.
Ik zou het belang van dit alles zeker niet overdrijven, zoals hierboven uitgelegd is het de bedoeling dat telkens vanuit de bewaarde projectfile vertrokken wordt en dan zal je dit verschil zelfs niet merken.