Onderdrukken probleem

Hallo,
Vandaag iets vreemds voorgehad met onderdrukken van een bepaald relais kanaal.
Ttz een bepaald relais kanaal (phare buiten onder commando van het openen van een poort via 7ingangen module)mag niet sluiten indien het volgens de bewegingsmelder buiten te klaar is (schemer waarde afgelezen)…

Op een gegeven moest ik die actie die vorige week was ingesteld terug verwijderen…en wat blijkt…zelfs na meerdere keren proberen en synchroniseren etc…blijft het kanaal onderdrukken van het moment dat ik de bewuste bewegingsmelder verduister en terug in de “klaren” zet(onderdrukken gebeurt indien ik de verduistering weg doe)
Spanning velbus eraf, kanaal werkt terug goed, tot er éénmaal verduisterd wordt en terug klaar wordt, dan blijft het onderdrukt…

Is dus ook te zien in velbuslink…kanaal onderdrukt…
Kan via manueel bedienen in de software onderdrukking wegnemen, werkt dan terug één keer en zit terug vast…
Om het op te lossen heb ik dus de lichtafhankelijke bewegings actie van de bewegingsmelder moeten verwijderen en daara opnieuw her instellen…en voila werk weer normaal…en blijft zo…

Het is alsof de verwijderde actie er nog in blijft, en is nochtans met 100% zekerheid verwijderd en goed gesynchroniseerd…ook niet meer te zien in velbuslink…

Velbuslink is de recentste versie volgens mij…

Wat zou ik verkeerd doen of is er een bug?

Merci voor de reacties.

Grtn,
Stef

De actie die het kanaal onderdrukt zit in de “subject module” (gevolg) van de actie, deze module moet gesynchroniseerd zijn om de actie weg te nemen. Stuur gerust je VLP project (volledig uitgelezen) en de module(s) waar je de onderdrukking waarneemt in een privé bericht naar ons en dan kijken we eens na of de actie er nog ergens in zit. :slight_smile: