Prgramma werkt niet

Wat ik wil bereiken:
Overloop en toilet boven. Tussen 22u 's avonds en 6u 's morgens moet de verlichting daar met 25% sterkte werken, overdag met 100% sterkte. Beide ruimtes hebben een PIR sensor.
Ik heb het volgende als programma aangemaakt voor bv de overloop (toilet is hetzelfde ingesteld)

Op de bewegingsmelder het volgende ingesteld:

Momenteel schiet het licht niet aan zowel niet overdag als 's nachts.

Wat doe ik verkeerd?

Beste

Zorg ervoor dat beide bewegingskanalen hun time-out (blijft actief gedurende), op 1 seconde staat ingesteld:

image

Wat je ook nog zal moeten doen (is niet op te maken uit je screenshots), is je bewegingskanalen vergrendelen, net zoals je ze nu ontgrendeld.

Deze FAQ heeft een stukje over sensoren vergrendelen/ontgrendelen.

Voor extra informatie kan je ook eens naar de FAQ “Sensor zet licht 's nachts gedimd aan en overdag op 100%” kijken.
Zie velbus.eu > Support > FAQ > Producten > VMB4DC

Ik heb nogmaals geprobeerd maar nog geen succes. Nu even enkel voor het toilet omdat het daar niet lichtgevoelig is maar steeds bij beweging dus kan ik dit overdag testen.



Daarna programmastappen aangepast volgens de FAQ

En als laatste de tijd dat het licht moet aanstaan bij beweging, ik lees hierboven bij antwoord 2 slechts dit op 1 seconde te zetten maar dit moet toch een minuut of 4 zijn graag:

image

Wat zie ik nog over het hoofd? Alles is netjes gesynchroniseerd maar ik krijg geen licht.

De module moet de uurovergang zien om de programmastap uit te voeren. Dus je gaat eens moeten een “verkeerde” tijd op de bus zetten, bv. 6:44, of 21:59, zodat een programmastap uitgevoerd kan worden.

Ik denk dat ik er bijna ben. We hadden deze morgen licht in het toilet maar 's nachts nog niet.
Even de volgende vraag nog.
Op de taak staat er dat het licht 4 minuten moet branden wanneer er beweging is:


Maar ook op de actie staat er een tijdsvermelding:

Welk een tijdslimiet heeft er voorrang en moeten deze beide ingesteld worden?

Als je de oplossing van de FAQ “Sensor zet licht 's nachts gedimd aan en overdag op 100%” volgt, moet de timeout van de sensor op “moment (volgen)” staan.
image

Eventjes niet thuis geweest. We hebben de handleiding die vermeld was gevolgd maar nog steeds hebben we tussen 22:00 en 06:46 geen licht.
Nog even de instellingen voor beweging 1 en 2:
image

De programmastappen:





De oorzaken:


We hebben nu zowel voor CH3 (beweging 1) als voor CH5 (beweging 2) het dimpercentage op 0% gezet.

We hebben dus enkel licht overdag maar niet 's nachts.
Zeer complex systeem om aan te duiden tussen uur x tot y voor dit uit en voor uur z tot 0 voor dat uit.
PS alle modules zijn met de laatste firmware beschikbaar op 1/02/2020

Zou er iemand ons hiermee kunnen verder helpen?

Waarom stel je in de acties het dimpercentage in op 0%? Dit zorgt er voor dat de lampen uit blijven.

Elektricien gaf aan dat er staat Dimpercentage. Dimpercentage 0% is gelijk aan de lamp niet dimmen.
Dimpercentage 20% dan dim je voor 20%.
Nu doet er niet veel toe want de beide acties staan op dimpercentage 0% en de lamp brandt enkel overdag en niet 's nachts…
Eigenlijk op zoek naar iemand die eenzelfde situatie heeft, verkoper zei ja dat is eenvoudig in te stellen alleen blijft dit achteraf niet zo te zijn.

De dimwaarde stelt hier eigenlijk het omgekeerde voor, je dient dus de dimwaarden op 100% in te stellen om de lamp volledig te laten oplichten.

Als je 20% kiest zal de lamp voor 20% branden (niet 100-20=80%).

We hebben dit gedaan was nog geen oplossing.

Edit ondertussen gevonden wat de oplossing is. Ipv moment(volgen) hebben we dit op 1s gezet en nu werkt het. De handleiding duidt aan dat het op moment volgen moet staan maar dan hebben wij geen licht.

Dit was inderdaad fout in de FAQ, moet 1s zijn. Waarvoor onze excuses. Is nu aangepast.
Bedankt om het te melden! :slight_smile: