Na de upgrade van de Vmb8in-20 krijg ik geen meet gegevens binnen van de energie meter voordien kwamen die correct binnen en werkte schakeling aan de hand van injecties en consumptie correct. In velbus link staat nu wel mw > megawatt via verbruik kan ik dit wijzigen, dan krijg ik kWh en krijg ik ook de waardes terug binnen van de meter. Maar is niet de juist manier denk ik en kan het ook niet opslaan waarna er terug mw komt te staan. Weet er iemand hoe men dit kon oplossen. Info heb de upgrade gedaan daar een probleem met een andere module maar dit is ondertussen opgelost
Waar krijg je geen meetgegevens meer binnen?
Beste,
Ik zie in Velbus link de waardes niet meer binnen komen blijft 0 mW die om mW vindt ik raar, de leds op de module flikkeren normaal bij injectie en verbruik is ook niets aan gewijzigd enkel de module geüpgraded naar versie 2531 voordien werkte de energie management goed
Als ik nu bij instellingen in injectie staat normaal bij verbruik 0 kWh maar huidige waarde is nu 0,00 mWh
Normaal moet ik hier toch niets wijzigen maar als ik hier 40,00 Kwh van maak huidige waarde 40 kWh ( wat de waarde is van de hoofd automaat ) krijg ik wel TIJDELIJK de waardes binnen
dan krijg ik de waarde wel binnen maar is tijdelijk er staat nu ook bij allen heb enkel injectie aangepast w inplaats van mW ( eerste foto
Maar is van korte duur.
Info: ik heb de module geüpdate omdat ik sinds de plaatsing ervan rare bewegingen heb op de bus licht dat aan een uitgaat glaspaneeltje die het klik geluid geven als of je er op drukt en dergelijke
Groeten,
Peter
Wordt mogelijks opgelost met VelbusLink 11.9.0, ik ondervind ook problemen met het aflezen van de energiewaardes. De pagina’s op mijn VMBELO-20 zijn ook leeg. We zullen zien…
Ik ga het vandaag even bekijken.
We kunnen dit hier reproduceren. We zorgen volgende week voor een oplossing.
Voor een correcte weergave op de glaspanelen en edgelits is de laatste firmware nodig voor die modules. Dat komt omdat de VMB8IN-20 een andere precisie heeft.
We hebben VelbusLink 11.9.1 gepubliceerd waarin een nieuwe firmware zit voor VMB8IN-20. Ik raad je aan om de firmware upgrade uit te voeren naar firmware versie 0x2534.
Het werkt weer! Bedankt
het is terug in orde bedankt
Zou het kunnen dat het voor de VMBGPOD-2 nog niet in orde is? (Built 2221)
De VMBELO is i orde