Probleem o led drukknop

Ik had thuis 3 witte glazen bedieningen VMBGPODW, nu heb ik dit verandert in 3 zwarte VMBGPODB.

Bij 1 van de 3 nieuwe drukknoppen is de firmware niet gelukt 1 van de 3 die niet gelukt is de scherm niet leesbaar blokken en strepen, als ik een programma stuur wordt nieys veranderd aan die drukknop nochtans is in de software veranders.
Wat zal de probleem zijn?

Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Beste

Welke versie van VelbusLink heeft u? Versie 10.5.2 had een probleem met het wegschrijven van de bitmaps. De huidige nieuwste versie is 10.5.4 en is te vinden op Configuration software for velbus (free download) - VELBUSLINK - Velbus Home automation – Makes life easy

Indien u reeds de nieuwste versie heeft raad ik aan om de module(s) volledig opnieuw te schrijven in plaats van enkel wijzigingen.

Beste,

Ik heb de versie 10.4 moet ik dan al mijn programma herschrijven voor de nieuwe drukknoppen is nog al complex met sturing verwarming.

Ik zou graag een foto toevoegen van de drukknop maar het lukt niet om de foto te groot is.

Is nu de drukknop kapot ? Op de scherm is ALLEEN blokken en strepen zichtbaar

Mvg,

Beste,

Ik heb als volgt gedaan bij menu tools dan vervangen defecte module dan vervangen. Dan is er op de software een icoon voorgeschijn rond rode vraag teken met als gevolg firmeware vereist dan heb ik dit gedaan bij 3 o leds is dit gelukt maar bij de 3 o led is dit niet gelukt met overschrijven.
En nu is er op de display blokken en strepen is dit nu kapot of hoe kan ik dit terug oplossen?

Mvg,

Beste,

Zoals ik het lees, zou je best starten met het updaten van je VelbusLink.
Daarna open je je project en schrijf je dit terug naar de modules.
Let er hierbij op dat je niet kiest voor “enkel wijzigingen”, maar voor een volledige upload van je programma.

image

Probeer het eens met dat vinkje uit te zetten als je je project gaat synchroniseren.

1 Like

Beste,

Ok, ik zal het zo doen hopend dat er mee opgelost is met de probleem van de o led die niet leesbaar is.

Wat is de oorzaak dan van de o led die blokken en strepen zijn zichtbaar op de display van de o led.?

Alvast bedankt
Mvg,

Beste,

Wat is de ervaring zou de o led drukknop kapot zijn of probleem aan software?

Mvg,

Probeer eerst al maar eens met de nieuwe VelbusLink.
Zoals ik het begrepen heb, zou het kunnen dat er in een vorige versie van VelbusLink een fout zat die ervoor zorgde dat de beeldjes op je schermen niet goed doorgestuurd werden.
Daarom is het altijd belangrijk met de laatste versie te werken. :slight_smile:

Daarbij komt dat als je enkel de wijzigingen synchroniseert dat het zou kunnen dat er hier of daar nog ergens code staat die er niet zou moeten staan.
Zo zou het kunnen dat de bitmap file (prentje van je scherm) wel in je scherm zit, maar door de slechte software onleesbaar gemaakt werd. Als je dan enkel wijzigingen synchroniseert, dan ga je deze file niet vervangen omdat die er al stond.

Als het niet gelukt is met de nieuwe versie en een volledige synchronisatie, is het pas interessant om te kijken naar andere oorzaken. :slight_smile:

2 Likes

Alvast bedankt,

Mvg,

Beste,

Probleem is opgelost, alvast bedankt voor de info.

Mvg,

Beste,

Probleem is opgelost ,alvast bedankt.

Mvg,

1 Like