Probleem VMB4DC

Halo, ik ben hier nieuw op dit forum en heb het volgend probleem :
Ik bezit 2X de VMB4DC build 1434 en beiden werken niet naar behoren. Of ik nu kies in de software (ver. 9.80.0.9) voor een uitgang van 0 tot 10V of 1 tot 10V deze 2 modules geven steeds op kanaal 1 0 tot 10V en op kanalen 2 t.e.m 4 steeds 1 tot 10V ! Ik wijzig nochtans in ieder tabblad van ieder kanaal.Ook de minimale stuurspanning is niet aanpasbaar maar ik heb ontdekt dat dit pas werkt vanaf build 1509.
Ik heb de spanningen gemeten met open uitgangen. Dit is zeer vervelend daar ik 4 groepen leds dim in dezelfde ruimte.
Daar beide modules dit probleem hebben zit er ofwel een bug in de projectsoftware of in de firmware van de modules.
Ik heb op dit forum ergens gelezen dat iemand problemen had met de firmware update van deze module, maar waar is deze update te vinden ?

Dit is inderdaad een gekende bug in firmware 1434.
Firmware upgrade in Velbuslink 9.80.0.9 gaat als volgt:

  • in onderhoudsmodus gaan door Ctrl+Shift+F10 te drukken en het getoonde nummer van achter naar voren in te geven
  • rechtsklikken op module > ontwikkelaar > firmware upgrade.

Bedankt voor de reply, was dit intussen ook te weten gekomen via een vriend die dit probleem had voorgelegd aan de stand van velbus op batibouw. Goede support van een prachtig produkt ! THX !