Problemen ingestelde acties

Wij hebben reeds een aantal jaren het velbus systeem.
Op de VMGP4 is er een auto op / auto neer functie voor de rolluiken. Nu heb ik al een week problemen hiermee. De rolluiken gaan niet meer auto op. Programma wordt niet uitgevoerd. Als ik nakijk, staat deze wel actief in de VMGP4. Kan iemand me helpen?
Manueel bedienen alles op of neer lukt wel.
Ook is de firmware up to date.

Kan je op die module in VelbusLink eens rechtsklikken en dan “Tijd opvragen” kiezen. Kijk daar eens na of de datum en tijd correct staan.

Mocht dit niet het geval zijn, dan kan je boven in VelbusLink met “Sync clock” de tijd juist zetten.

Als de tijd niet correct staat wordt de actie wel uitgevoerd, maar niet op het moment dat je zou verwachten.

Beste Vel524,

Het is net het probleem dat de actie niet meer wordt uitgevoerd, ook niet op ander tijdstip.
Dank je voor de tip. In principe wordt de klok goed gezet door de homecenter.
Vrees ofwel bug en dat ik alles opnieuw zal mogen instellen…

Kan je mij jouw VLP project bezorgen via een privé bericht en het adres van de betreffende VMBGP4?

Ik zie in jouw project dat bepaalde kanalen van de betreffende VMBGP4 gedeactiveerd zijn. Als je de kanalen gebruikt, zou de reactietijd van deze kanalen “Direct” moeten zijn.

Dank je voor de reactie.
Zou het kunnen deze gewijzigd zijn na de update?

We hebben dit kunnen reproduceren. Dit is inderdaad gewijzigd na een update. We zullen het verhelpen in één van de komende VelbusLink releases. Bedankt voor het te rapporteren! :slight_smile: