Goedemorgen, Sinds gisteren kunnen we enkel nog via ons lokaal netwerk op de velbus app. Wanneer ik probeer via de mobiele data of op een ander netwerk verbinding te maken met onze Signum lukt het niet en krijg ik onderstaand beeld.
Alles is goed ingesteld in Home Assistant. Aan niets gekomen want maandag werkte nog alles perfect. Zou er een update geweest zijn of iets gewijzigd zijn aan de app? Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Onze cloudverbindingen hebben op de achtergrond een redundante oplossing gekregen, waarbij je Signum flexibel van cloudlocatie kan wijzigen. Niets wat jij hoeft te doen, normaal maakt de app automatisch verbinding met de juiste locatie.
Het zou kunnen dat je nog met een oude versie van de app werkt die nog niet de automatische de wijziging doorvoert. Kan je even verifiëren dat je de Signum app up-to-date hebt?
Vervolgens ook eens checken via de lokale verbinding of in Home Assistant bij Instellingen / Signum Cloud de cloudtoegang wel degelijk aan staat.
Lukt het dan nog steeds niet? Verwijder even je Signum uit de Signum app en voeg die opnieuw toe.
En mocht het dan nog steeds niet lukken, dan horen we ‘t graag.
Bedankt voor u antwoord. Alles werkte terug prima tot gisteren. Terug willen iets bedienen via 4G en kon terug geen connectie maken met de Signumcloud via de Velbus app. Lokaal lukt het wel via de app. Heb dan geprobeerd via de browser idxxx.signum.velleman.cloud en dit lukte mij wel op de 4G. De Signum cloudtoegang staat aan + ook al eens de Signum opnieuw ingevoegd in de Signum app. Zijn jullie terug iets aan het wijzigen op velbus app?